איראן ממשיכה לפזר איומים נגד ישראל והמערב, ומנגד מביעה נכונות לחתום על הסכם גרעין על פי תנאיה. ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן מוחמד אסלאמי הודיע כי ארצו לא תפעיל מחדש את המצלמות במתקני הגרעין שלה, שאותן התקינו סבא"א (הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית), "עד אשר יושב על כנו הסכם הגרעין מ־2015".

ראש אמ"ן לשעבר: "התרסה מילולית שמייצרת עמימות ואיום"

"הסלמה חדשה במזרח התיכון": בכיר בצבא ארה"ב באזהרה דרמטית

דובר משרד החוץ האיראני נאסר כנעני האשים את מנכ"ל סבא"א רפאל גרוסי ב"גישה לא מקצועית ולא קונסטרוקטיבית כלפי תוכנית הגרעין של איראן". עוד הוסיף כי "חלק מדבריו של גרוסי מבטאים את דעותיהם של גורמים רשמיים במשטר הציוני". למרות זאת, הדובר הוסיף כי איראן מעולם לא נטשה את שולחן המו"מ, "אולם אנו לא פועלים באופן רגשני או פזיז בעניין זה, ואיראן לא מקריבה את ענייני האומה. רוב גורמי סבא"א ביקרו במתקני איראן הקשורים לגרעין. למרות זאת, הפעולה המועילה הזו מצדנו לא זכתה למענה ראוי מצד סבא"א. לאיראן יש יוזמה רבה וגמישות בשיחות הגרעין. אנו מאמין שאם ארה"ב תפעל בתום לב ובאופן בונה כמונו, נהיה קרובים להסכמות".

למרות דברים אלו, מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי התבטא בתקיפות, וטען כי ייצור אמצעי לחימה הוא הגורם היעיל ביותר כדי לנצח במלחמה. כמו כן, הודיע כי איראן "נחושה לייצר את הנשק התקדם ביותר". סלאמי התריע כי אם יתרחש פיצוץ או תקיפת סייבר במתקן צבאי איראני, "יודעים אויבנו כי הם יספגו תגובות רבות על כך".

בדבריו התייחס סלאמי לסוגיה הישראלית, וטען כי "מפעם לפעם מנהיגי ישראל משתמשים ב'בלוף' של שימוש באופציה צבאית נגד איראן כדי לשפר את תדמיתם בעיני דעת הקהל ולכסות על כשלים ביטחוניים ופוליטיים, אבל הם יודעים היטב שבידי איראן טילים ומל"טים שיכולים לפגוע בקלות בעומק ישראל".

בנושא נוסף: אמיר עלי ח'אג'יזאדה, מפקד זרוע האוויר של משמרות המהפכה, טען אתמול כי הם צפויים לשגר לחלל עד מרץ השנה לוויינים. 
סוכנות IRNA דיווחה כי בשנה שעברה הצליחה איראן לשגר לוויין למסלול בגובה 500 ק"מ מכדור הארץ.ח'אג'יזאדה הודיע כי האיראנים ישגרו את הלוויינים לחלל בעזרת רקטת "קאיס" - רקטה ארבע־שלבית הממונעת בדלק מוצק, ומיועדת לשאת את משאה לגובה של 1,000 ק"מ.

בתוך כך, מלך ירדן התייחס לסוגיה האיראנית בראיון שהעניק לעיתון "א־ראי", ואמר בין היתר כי "אנחנו לא מעוניינים במתיחות באזור. ירדן וכל מדינות ערב מעוניינות ביחסים טובים עם איראן, יחסים שמבוססים על כבוד הדדי ושכנות טובה. אנו מקווים לראות שינוי בהתנהגותה של איראן, וזה חייב להיות מיושם בשטח כיוון שזה משרת את כולם באזור".