על רקע אי־הוודאות לגבי המשך שיחות הגרעין, ובעקבות הפעילות הביטחונית הישראלית בגדה וברצועת עזה, איראן מגבירה את איומיה על ישראל. סגן־מפקד משמרות המהפכה של איראן, עלי פדווי, אמר: "אנו עומדים תמיד לצד העם הפלסטיני. על הציונים וכל אלו ההולכים בעקבותיהם להיזהר ולפחד מפני חזית האמת משום שידה תהיה על העליונה. הציונים מגינים על עצמם עם כיפת ברזל וחומות בטון, לאחר שטענו שמדינתם משתרעת מהפרת עד החידקל. פלסטין תיוותר הסוגיה הראשונה של העולם המוסלמי עד מחיקתה של ישראל".

באשר לשיחות הגרעין, האיראנים תולים עדיין תקוות בשלוש המשתתפות האירופיות. סוכנות נור ניוז, המקורבת למועצה לביטחון הלאומי העליונה של איראן, טענה כי "בעוד שכל הצדדים הנוכחים בווינה הביעו בבירור את עמדותיהם בנוגע לסבב האחרון, צרפת, אנגליה וגרמניה טרם הגיבו. לפי נור ניוז, לגבי הסיבה לשתיקתן יש ספקולציות שונות, אך "הימים הקרובים יבהירו את הסוגיה".

שיחות הגרעין בווינה (צילום: רויטרס)
שיחות הגרעין בווינה (צילום: רויטרס)

הממונה על קשרי החוץ של האיחוד האירופי ז'וזף בורל הצהיר מוקדם יותר השבוע כי "כל מה שניתן לשאת ולתת עליו כבר נעשה, ועכשיו מדובר במסמך סופי. עם־זאת, לדבריו, "מאחורי כל סוגיה טכנית וכל פסקה עומדת החלטה פוליטית שיש לקבל בבירות השונות. אם התשובות יהיו חיוביות, נוכל לחתום על ההסכם הזה".

גורם באיחוד האירופי הוסיף ש"מדובר בעסקת חבילה. אינך יכול להסכים עם עמוד 20 ולהתנגד לעמוד 50. אתה חייב לומר כן או לא". משרד החוץ האמריקאי הגיב על הפסקת השיחות והנחת המסמך האירופי ואמר כי "ארה"ב מוכנה להגיע להסכמה מהירה על בסיס הצעות האיחוד האירופי. איראן אמרה שוב ושוב כי היא נכונה להחיות את הסכם הגרעין. הבה נראה אם מעשיהם מתאימים לדבריהם".

לגבי הפעולות של צה"ל, משרד החוץ של איראן מסר על שיחת טלפון שנערכה בין שר החוץ חוסיין אמיר עבדאללהיאן לראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה. בשיחה שיבח שר החוץ האיראני את הישגי "ההתנגדות" מול ישראל וגינה את "התוקפנות הציונית" ברצועת עזה.

המזכירות הכללית של הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי גינתה את מה שקראה "הפשעים המתמשכים של הכיבוש הישראלי באדמות הפלסטיניות" ואת חיסולם של שלושה אזרחים פלסטינים, פציעת 70 אחרים והרס רכוש ובתים במהלך הפשיטה שלשום בשכם. הארגון, המאגד 57 מדינות מוסלמיות ומושבו בג'דה בסעודיה, הטיל על ישראל את האחריות המלאה ל"פשעים המחרידים" וקרא להתערבות הקהילה הבינלאומית.