בסוף השבוע המשיך להתפרסם מידע סותר לגבי סיכויי החתימה על הסכם הגרעין עם איראן, לאחר הפסקת שיחות הסבב האחרון בווינה.
ערוץ איראן אינטרנשיונל, המקורב לסעודיה, דיווח מפי מקורות במשרד החוץ הקנדי, שהמשא ומתן "לא הניב תוצאות", וכי כעת "מחפשים אמצעים אחרים" כדי לנסות ולהגיע להסכם.


במקביל, האתר פוליטיקו דיווח כי טיוטת ההצעה האירופית ה"סופית" שנמסרה לאיראן, כדי שזו תחזור להסכם הגרעין, כוללת "הפחתת הלחץ" על משמרות המהפכה. לפי הדיווח, גורמים אירופיים, ולא אמריקאיים אחרים, יוכלו לעשות עסקים עם איראנים שיש להם קשרים עסקיים עם משמרות המהפכה - בלי לחשוש מחשיפה לעיצומים. רוב מאלי, השליח האמריקאי המיוחד לענייני איראן, הכחיש כי בכוונת ארה"ב לשנות את כלליה לגבי יישום העיצומים שלה.


ואילו ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי האיחוד האירופי הכניס ל"מסמך הסופי" של הסכם הגרעין החדש התחייבות מצד המעצמות לדחוף לסיום בדיקת הפיקוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א ) לגבי אתריה הלא מוצהרים של איראן שבהם התנהלה פעילות גרעינית אסורה - אם איראן תשתף פעולה עם הסוכנות.


גם כאן ציננה ארה"ב את הרוחות, כשפקיד בכיר הצהיר כי חקירות אינן פוליטיות ואינן נושא למיקוח.


בינתיים באיראן האתר נור ניוז, המקורב למועצה העליונה לביטחון לאומי, ביקש להזים את השמועות על הסכם קרוב, וכתב שההצעות שהציע מתאם שיחות הגרעין מטעם האיחוד האירופי אנריקה מורה עדיין נמצאות בבדיקה של מומחים, וכי טרם התקבלה תשובה שלילית או חיובית לגביהם.

דיפלומט איראני בכיר אמר כי אין זה אפשרי לדרוש מהם הסכמה על כל הנוסח, וכי יש להם עדיין השגות על חלק מהסעיפים, בעיקר סביב ה"ערבויות" שטהרן דורשת מארה"ב, שעוסקות בעיקר בהקלות בחקירת סבא"א ובערבויות כלכליות.


בתוך כך, בעקבות פרסום התוכנית של סוכן של משמרות המהפכה להתנקש בחייהם של ג'ון בולטון ומייק פומפאו, היועץ לביטחון לאומי ומזכיר המדינה לשעבר בממשלו של דונלד טראמפ, סיפר גם שר ההגנה לשעבר מרק אספר כי הוא מאובטח מסביב לשעון בגלל איומים מצדה של איראן.


משרד החוץ האמריקאי הודיע בינתיים כי מומחים רוסים רשמיים ערכו אימונים באיראן בשבועות האחרונים לקראת מסירת הכטב"מים האיראניים לרוסיה.


זאת ועוד: ממשלת ארגנטינה הורתה להחרים, על פי בקשת וושינגטון, את המטוס הוונצואליאני שקורקע בתחומה, בגלל החשש שהטיס בכירים ממשמרות המהפכה.