נא להירגע. אין צורך להמתין במתח לחדשות על תוצאות הבחירות באסיפות המפלגתיות במתחם הרפובליקני המתקיימות היום בנבאדה. אפילו תוצאות ההצבעה ב"סופר טיוזדיי" ביום שלישי הבא לא כך קריטיות. כבר נמאס לקרוא את הסקרים וכבר משעמם לעקוב אחרי הערכות והניחושים. כל כך ידוע וברור מראש מי המנצח ומי יישרך במקום השני או השלישי שכל המירוץ הרפובליקני הפך כמעט לתהליך שיגרתי שמאגר ההפתעות שלו התייבש והתרוקן לחלוטין.



כבר לא מדובר רק ובמיוחד בגורלם ועתידם של המתמודדים על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות. המירוץ הפך גורלי וקריטי לעתידה של המפלגה הרפובליקנית, מפלגתו של הנשיא אברהם לינקולן. תוצאות הבחירות היום בנבאדה צפויות לאושש ולחזק את מקומו הראשון של דונלד טראמפ כמועמד המנצח והמועדף. את המקום השני קרוב לוודאי יתפוס מרקו רוביו כשטד קרוז נושם בעורפו במקום השלישי.



אלה הן תוצאות שיעניקו אישור נוסף להערכה שעם מנצח כמו דונלד טראמפ ועם אלטרנטיבה כמו טד קרוז המפלגה, המתהדרת בתואר gop "הגדולה, הוותיקה והמפוארת",  צועדת, בעצם שועטת לקראת התאבדות. העיתון 'בוסטון גלוב' דיווח היום, שבכנס של מושלי מדינות רפובליקנים שהתקיים לפני ימים אחדים מאחורי דלתיים סגורות המשתתפים הביעו חששות כי הישגיו של טראמפ במירוץ יביאו לידי כך שהמפלגה תפסיד לא רק את הבית הלבן ואת הרוב בשני הבתים אלא תפסיד גם כהונות של מושלים רפובליקנים ושל נציגים בבתי נבחרים מקומיים.



סיקור המירוץ הרפובליקני הוא כבר לא עניין לעתונאים אלא עיסוק לפסיכולוגים. עסקנים רפובליקנים בכירים בניו יורק מתקשים להסביר את הלכי הרוח הגורמים לאוהדי המפלגה לתמוך בדונלד טראמפ. נכון, שאמריקאים רבים מתוסכלים מהממסד הפוליטי מפלגתי וזועמים על המחוקקים ועל הפוליטיקאים שגרמו לשיתוק של הסנאט והקונגרס. "אבל אלהים, צריך להבין שטיפוסים כמו טראמפ או טד קרוז הם לא אלה שיפתרו את הבעיות והמצוקות", קונן פרשן בערוץ הציבורי. "ברני סנדרס מטיף לסוציאליזם. אבל עוצמתה של אמריקה ועליונותה בתחומים רבים נבנו מקפיטליזם". 



בעת שבכירים רפובליקנים מבועתים מהתרחיש של טראמפ הזוכה במינוי המפלגה לנשיאות - טראמפ מתנהל כאילו המינוי כבר מונח בכיסו. ראש עירית ראש


עירית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני גילה כי דונלד טראמפ כבר מתייעץ עם אישים רפובליקני בדבר איוש הקבינט שלו. "אנחנו מדברים ומשוחחים על כך", סיפר ג'וליאני בראיון לאתר 'ניוזמאקס'.