היום מתקיים בארצות הברית ה"סופר טיוזדיי", אירוע פריימריז מרכזי, בו ייבחרו המועמדים לנשיאות משתי המפלגות, הדמוקרטית והרפובליקנית, בכ-13 מדינות. רינה מצליח וחגי גולן שוחחו ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם אסי שריב, קונסול ישראל בארה"ב לשעבר, שאמר: "זה היום הכי משמעותי בפריימריז. הרפובליקנים למשל יבחרו היום חצי מהנציגים שלהם, אבל להערכתי לא נדע אחרי היום הזה בוודאות מי המועמדים לנשיאות. טראמפ אומנם נראה מועמד די ודאי, ויש סיכוי טוב שאחרי היום הזה יישארו רק שני מועמדים, כלומר שהרפובליקנים הנוספים, קרסון ומושל אוהיו, ינשרו. מי שיישאר, רוביו או קרוז, אחד משניהם יהיה האדם שסביבו תנסה המפלגה הרפובליקנית להתאגד במאבק שלה נגד טראמפ.


גולן שאל איך ייתכן שמועמד שהתחיל כקוריוז ונתפס כליצן (טראמפ), הפך למועמד המוביל של הרפובליקנים: "קשה מאוד להסביר את זה", הודה שריב, "הרפובליקנים כולם מנסים להבין. זה באמת התחיל כאיזשהו תרגיל. העריכו שהוא עושה את זה כדי לחזק את המותג והשם, כי הוא היה מועמד להיות מפוטר מתוכנית הטלוויזיה שלו. טראמפ בעצמו אומר שבתחילת המרוץ הוא לא חשב שימשיך כל כך הרבה זמן. הוא פשוט אמר את כל מה שיועצים פוליטיים אומרים להימנע ממנו, נכנס בכל מיני קבוצות ואמר את הדברים הכי חריפים, בעצם את מה שהוא רוצה וחושב. הוא יוצא נגד כל קבוצה, וכל קבוצה נגדה הוא יוצא, הוא מנצח בה. כנראה שלאנשים נמאס מעידן הפוליטיקלי קורקט".



"לרפובליקנים נמאס, השאלה היא אם לאנשים בארצות הברית בכלל", שאל גולן, ושריב הגיב: "אני רוצה לומר שאני מעריך שלא, אבל גם לא חשבתי שטראמפ יהיה המועמד הרפובליקני. לא צפיתי כזו התלהבות. בגמר יהיו טראמפ וקלינקטון, אבל הבחירות האלה הוכיחו שפרשנים יודעים רק מה שהיה פעם, וזה לא רלוונטי".

מצליח ציינה שבגלל טראמפ מערכת הבחירות הזו מאוד גסה ומלאה קללות. רוביו אומר שיש לו ידיים קטנות, אז טראמפ קורא לו איש קטן. "ליטל מרקו", אמר שריב, "הם צוחקים אחד על השני על הפאה ועל הניתוחים הפלסטיים. אני חושב שעוד לא ראינו כלום. מערכת הבחירות שלנו נראית רגועה מולם".


"הילארי לא יורדת לרמה הזאת", ציינה מצליח, ושריב ניתח: "הפריימריז הדמוקרטיים מאוד רדומים וישנוניים, נשארו רק שני מועמדים. הייתה הבלחה של סנדרס, אבל הוא ירד חזרה ונראה כאילו הדרך של הילארי סלולה לחלוטין", הזכיר גולן, ושריב השיב: "כמו שהיה מלכתחילה. אף מועמד דמוקרטי רציני לא התמודד במערכת הבחירות הזאת, כיוון שהייתה הערכה במפלגה שהבחירות האלה הן של הילארי ולא מפריעים לה, כי מגיע לה וצריך.

"סנדרס ואומאלי רצו בשביל שיהיו פריימריז, זה לא היה נראה משהו רציני. סנדרס באמת הצליח הרבה מעבר למצופה. יכול להיות שהוא יעשה היום תוצאה יפה ויישאר במרוץ, אבל אני מתקשה לראות אותו זוכה בפריימריז הדמוקרטים. ואם הוא יזכה, אז יהיה מועמד שלישי".