המתח המסוים שליווה את ההמתנה לתוצאות בצד הרפובליקני התפוגג מהר: נס לא קרה שלשום במישיגן. המפלגה הרפובליקנית לא זכתה לישועה. דונלד טראמפ שוב ניצח. כאן, וגם במדינת מיסיסיפי, וגם בהוואי. ליריב היחיד שיש לו משמעות כרגע, טד קרוז, השאיר מדינה אחת: איידהו. 

טראמפ הגיע למקום השני באיידהו. קרוז הגיע למקום השני בכל שלוש המדינות שבהן ניצח טראמפ. בשבוע הבא שוב יהיה מתח, ומשהו בוודאי יקרה. אם מרקו רוביו לא ינצח בפלורידה - המדינה שלו - הוא מן הסתם יפרוש. אם ג׳ון קסיק לא ינצח באוהיו, גם הוא מן הסתם יפרוש. 
או שלא. שהרי המפלגה המפוצלת בין ארבעה מועמדים מיטיבה עם טראמפ, שממשיך לנצח. ומצד שני היא מפזרת את הצירים, ציר פה ציר שם, מדינה פה מדינה שם. וקסיק כבר רמז, וגם במפלגה עצמה מודים בכירים, שהדרך היחידה שנותרה פתוחה בפניהם כדי לעצור את טראמפ היא לגרום לו להאט בקצב איסוף הצירים, כך שיגיע לוועידה בקיץ כמוביל, אך עם מספר צירים שאיננו רוב. במקרה כזה יוכלו עסקני המפלגה לנסות ולעשות לו תרגיל מסריח בניחוח אמריקאי. לשלוף מועמד מוסכם ולאחד את כל הצירים סביבו כדי לגנוב מטראמפ את ניצחונו. 

זה תסריט מעניין, שיכול להפוך ועידה מפלגתית טקסית לאירוע פוליטי דרמטי סוער, אך עוד חזון למועד. בינתיים, האירוע המעניין של בחירות יום שלישי נרשם דווקא במפלגה היריבה - אצל הדמוקרטים. הילארי קלינטון, שהובילה במישיגן בסקרים בפער ניכר, ספגה עוד חבטה והפסידה במפתיע בפער קטן, כ־1.5%, לסנטור ברני סנדרס. 
 

קלינטון לא תעצור
 

ספק אם זה יעצור את קלינטון בדרך לניצחון. היא מובילה על סנדרס במניין הצירים בפער ניכר מאוד, וגם שלשום, ההפסד שלה במישיגן היה תדמיתי יותר מאשר מהותי. סנדרס קטף שבעה צירים יותר ממנה במישיגן, אך במיסיסיפי, שם ניצחה קלינטון בפער עצום – 83% לה, 17% לסנדרס - פיצתה את עצמה ללא קושי עם 29 צירים נוספים, שהם 25 יותר ממה שקיבל סנדרס (4). 
אבל סנדרס הוכיח שעוד כוחו במותניו, וגם הרחיב מעט את בסיס התמיכה המסורתי שלו. מתברר שהוא יכול לשכנע גם בוחרים שחורים להצביע בעדו. שלשום גירד סוף־סוף את ה־30%, הכי הרבה שקיבל משחורים עד כה. ועוד מתברר כי בוחרים לבנים ממעמד הפועלים בסביבה הזאת מוכנים להיפתח למסרים שאינם נוחים לקלינטון – בעיקר מתקפה על הסכמי הסחר החופשי, שגזלו ממישיגן את המשרות והפכו אותה למדינה במצוקה.
קלינטון לא יכולה לברוח מתמיכתה בסחר חופשי, משום שבעלה, הנשיא קלינטון, הוביל וקידם את המדיניות הזאת. סנדרס מקווה שהמסר שעבד היטב במישיגן יעבוד גם במדינות אחרות בחגורת הפלדה האמריקאית – ובמילים אחרות, גם הוא בונה על אוהיו בשבוע הבא.