המוזיקאי הבריטי רוג'ר ווטרס ידוע כבר שנים בתור אחד המתנגדים הקולניים והבולטים ביותר של תנועות החרם נגד ישראל. אמש הראה ווטרס שהוא לא מגביל עצמו רק לשכנוע מוזיקאים שלא לבקר אצלנו, ועבר גם לפוליטיקאים.



ווטרס דחק במועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, היהודי ברני סנדרס שלא לנאום בוועידת איפא"ק, הלובי היהודי אמריקאי למען ישראל. ווטרס חתם על עצומה המגנה את המדיניות "הגזענית והאנטי דמוקרטית" של ישראל. העצומה, שחוברה בידי העיתונאי מקס בלומנטל, בנו של איש סודה לשעבר של הילרי קלינטון סידני בלומנטל, צברה כבר למעלה מ-1,200 חתימות מאז פורסמה. 

פחות מ-24 שעות לאחר שפורסמה, ווטרס הוסיף את שמו לעצומה, הטוענת כי איפא"ק מגינה על "גזענות", ומקדמת "אסלאמופוביה, מדיניות נגד מהגרים וקיצוניות דתית". 

"איפא"ק הזמינה את ברני סנדרס להשתתף בכנס שלה לשנת 2016 בוושינגטון הבירה", נכתב בעצומה. "אנו מבקשים את תמיכתכם בצדק ובשוויון, וקוראים לברני שלא להיענות להזמנה של ארגון שמהווה את הזרוע העיקרית של השדולה הפרו ישראלית בארה"ב. איפא"ק נשבעה לקדם את הגזענות, המיליטריזם, והמדיניות האנטי דמוקרטית של הממשלה הכי ימנית בתולדות ישראל".
איפא"ק הזמינה את המועמד היהודי מוקדם יותר השבוע במהלך הכנס השנתי שלהם, כמו גם את כל שאר המועמדים לנשיאות, ביניהם דונלד טראמפ. סנדרס טרם הודיע האם הוא מקבל את ההזמנה והאם יופיע באירוע.