מדינת ויסקונסין העניקה ניצחון לאנדרדוגים. רשתות החדשות האמריקאיות דיווחו הבוקר (רביעי) על ניצחון גדול בפריימריז של מדינת ויסקונסין למועמד הרפובליקני טד קרוז, הזוכה ב-47% מהקולות ובפריימריז הדמוקרטים לסנטור ברני סנדרס שניצח עם 55% מקולות הבוחרים. 



בנאום הניצחון שלו אמר טד קרוז: "עד לפני כמה שבועות התקשורת טענה כי ויסקונסין היא מדינה מושלמת עבור דונלד טראמפ. אבל האנשים הטובים של מדינת ויסקונסין עמלו קשה להבטיח שהלילה יהיה ניצחון עבור כל האמריקאים. ארבע מדינות שונות מאוד, יוטה, קולורדו, צפון דקוטה וויסקונסין. ארבע ניצחונות. אני משוכנע יותר ויותר שהקמפיין שלנו יצליח לזכות במספר הנציגים הדרושים לקבלת מינוי המפלגה בין אם לפני או במהלך הוועידה המפלגתית". 



לפי סקר של רשת NBC שפורסם היום, טראמפ נחלש מעט בקרב המצביעים הרפובליקנים בארה”ב. הוא קיבל 45 אחוזי תמיכה, ירידה של שלושה אחוזים לעומת שבוע שעבר, בעוד קרוז קיבל 28 אחוזים, וקייסיק הרחק מאחור עם 18 אחוזים בלבד. 



נחלש בסקריפ, דונלד טראמם. צילום: רויטרס
נחלש בסקריפ, דונלד טראמם. צילום: רויטרס



כתבת השער של "ניו יורק מגזין" שפורסם היום בחנה את הקמפיין של טראמפ, אחד המרתקים והשנויים במחלוקת בתולדות הפוליטיקה האמריקאית. העיתונאי הוותיק גבריאל שרמן סיפר בכתבה כי מקורבים לטראמפ הודו כי מעולם לא ראו אותו כל כך עייף. לפי שרמן, שני אישים הקשורים למטה הבחירות של טראמפ אמרו לו כי המיליארדר לובש בחודשים האחרונים אפוד מגן בשל איומים על חייו, וכי “הדבר מוסיף לחוסר הנוחות שלו על הבמה ומותיר אותו מזיע וסחוט אחרי אירועים”. גורמים נוספים המקורבים למועמד המוביל במירוץ הרפובליקני טענו כי הדבר “מתיש ומעצבן” אותו. למרות זאת, טראמפ הבהיר כי אין לו כוונה לוותר על סגנונו השנוי במחלוקת והכריז כי "להיות נשיאותי זה די משעמם".



"טד השקרן!”

טראמפ הודה בראיון כי הוא יצטרך לעשות שינויים משמעותיים על מנת לחדש את התמיכה בו אחרי הביקורת שעוררו דבריו בסוגיות חוץ והצעתו להעניש נשים שמבצעות הפלות. “אני אצטרך להרחיב את הצוות ואת הססמאות”, אמר טראמפ, המעסיק 94 עובדים במטה שלו, לעומת הילרי קלינטון, המעסיקה יותר מ־700 בני אדם. למרות זאת, טראמפ לא הסתיר את ביטחונו כי הוא יהיה המועמד הרפובליקני בסופו של דבר. “ניצחתי ב־20 מדינות. קרוז זכה בחמש, ואני רואה אותו בטלוויזיה אומר ‘הוכחתי שאני יכול להביס את דונלד טראמפ!’ הוא לא אמר שאני הבסתי אותו 20 פעם! לכן אני קורא לו טד השקרן!” אמר בהתרסה. 



גם בעצרת שקיים ביום שני במילווקי לקראת הפריימריז שנערכו בוויסקונסין הכריז טראמפ כי הוא עדיין צריך לטפל "בשאריות” – שני המועמדים האחרונים, קרוז ומושל אוהיו ג’ון קייסיק - לפני שיבטיח את מועמדותו ורק אז אולי ישנה את הסגנון שלו. “אם הייתי נשיאותי, אולי רק 20% מכם היו כאן כי זה היה משעמם”, אמר לקהל תומכיו, “תנו לי להיות בלתי נשיאותי עוד זמן מה”. מי שהתייצבה לצדו של טראמפ על הבמה וגם דיברה בפעם הראשונה הייתה רעייתו מלניה, הנשק החדש של טראמפ בקרב על קולות הנשים. “לא משנה מי אתם, גבר או אישה, הוא מתייחס לכולם באופן שווה”, אמרה, “הוא לוחם. כפי שאתם יודעים כעת, כאשר תוקפים אותו, הוא יכה חזרה פי עשרה”. 



בגזרה הדמוקרטית, למרות יתרונה של היריבה קלינטון, הצהיר סנדרס בשבוע האחרון כי דווקא הוא יהיה המועמד הסופי. “אני לא רוצה לגרום להילרי קלינטון להיות יותר עצבנית”, אמר שלשום בכינוס בג’יינסוויל שבוויסקונסין. “יש הרבה מצביעים וננצח פה. ואם ננצח פה, אנחנו נגיע למדינת ניו יורק ואני חושב שאנחנו יכולים לנצח. אל תגידו לה את זה, אבל אם ננצח פה ובניו יורק, אני חושב שאנחנו בדרך לבית הלבן”.