נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר היום (שבת) כי שני המועמדים הרפובליקנים לנשיאות, דונלד טראמפ וטד קרוז, "עושים טובה" לדמוקרטים כיוון שהם חושפים עמדות קיצוניות במפלגתם בנושאים כמו הגירה וביטחון לאומי. "אני דווקא חושב שטראמפ וקרוז עושים לנו טובה", אמר אובמה בהתייחסו לרעיון של השניים להגביל כניסת מוסלמים ומקסיקנים לארצות הברית.



הנשיא האמריקאי התייחס לדברים שאמר טראמפ בשנת 2011, כשהטיל ספק בסוגיית לידתו של אובמה בהוואי: "בעוד עשרה חודשים כבר לא אהיה נשיא ארצות הברית, אבל מה שטראמפ שוכח הוא שאני עדיין אהיה אזרח של ארצות הברית", אמר אובמה והקהל הגיב לדבריו בצחוק גדול. 



את הדברים אמר אובמה בסעודת גיוס כספים לקמפיין הפוליטי של ננסי פלוסי, חברת קונגרס בכירה במפלגה הדמוקרטית ומנהיגת המיעוט (תפקיד הדומה לראשת האופוזיציה בכנסת).



בסעודה השתתפו כ-100 איש, אשר תרמו 33,400 דולר כל אחד לקמפיין של פלוסי. זהו המשכו של מסע גיוס כספים שעורכים המועמדים לקראת הבחירות לקונגרס ולסנאט שייערכו בנובמבר במקביל לבחירות לנשיאות. לפני כן ביקר אובמה בסעודה סגורה לתקשורת בביתו של השחקן טובי מגווייר, בביתו של הבעלים של חברת הענק וולט דיסני, ואצל עשירים רבים בחוף המערבי.




"עושה טובה לדמוקרטים". דונלד טראמפ בוועידת איפא"ק. צילום: רויטרס