הפריימריז בארה"ב: המועמד מטעם המפלגה הדמוקרטית ברני סנדרס ניצח הלילה (ראשון) את יריבתו הילרי קלינטון בבחירות המקדימות שהתקיימו בוויומינג. לאחר ספירת הקולות, סנדרס זכה ב-55.7% מהקולות בעוד קלינטון זכתבה ב-44.3% מהקולות בלבד. זהו ניצחון חשוב לסנדרס לקראת ההצבעה במדינת ניו יורק ב-19 בחודש.



לאחר היוודע הניצחון סנדרס נאם בפני תומכיו: "תודה רבה לכם. אני רוצה לנצל הזדמנות זו כדי להודות לאנשים בוויומינג על תמיכתם. זהו מצב יפה ואני פשוט מעריך את הזכייה". עוד אמר סנדרס: "זכינו בשמונה מתוך תשע ההתמודדויות האחרונות. אנחנו מצפים לניו יורק ולמדינות אחרות גם כן. אנחנו נמצאים במירוץ הזה כדי לנצח. יש לנו נתיב לניצחון, הכוונה שלנו היא לזכות במועמדות הדמוקרטית ולאחר מכן לנצח בבחירות הכלליות".



בלי להזכיר את ניצחון סנדרס בווויומינג, קלינטון ציינה בנאומה אל מול קהל תומכיה כי היא צברה 2.5 מיליון קולות יותר מכל אחד אחר שרץ לנשיאות ומובילה במרוץ הדמוקרטי. "אנחנו על המסלול הנכון בדרך למינוי", אמרה קלינטון לקול מחיאות הכפיים הסוערות של תומכיה.



קלינטון התייחסה לפריימריז שיתקיימו במדינת ניו יורק ואמרה: "אני צריכה לנצח בגדול בניו יורק. כמה מוקדם יותר שאוכל להיות המועמדת מטעם המפלגה, כך אני אוכל לשנות ולאחד את המפלגה הדמוקרטית כמו שעשיתי עם הנשיא ברק אובמה".



מדינת ויומינג מספקת 14 צירים למנצח ולכן הפער בין סנדרס לקלינטון לא השתנה באופן ניכר אך ניצחון זה מתווסף לניצחונות רבים לאחרונה שגרף סנדרס במדינת וושינגטון, אלסקה, איידהו, יוטה, הוואי וויסקונסין.



כזכור, שבוע לא פשוט עבר על הסנטור מוורמונט שבראיון ל"ניו יורק דיילי ניוז" שגה במניית ההרוגים בעזה. ואמר: "אני חושב שישראל הרגה יותר מ-10 אלף פלסטינים בצוק איתן" ולאחר מכן נאלץ להתנצל על הדברים.



בתוך כך, נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר אתמול כי שני המועמדים הרפובליקנים לנשיאות, דונלד טראמפ וטד קרוז, "עושים טובה" לדמוקרטים כיוון שהם חושפים עמדות קיצוניות בנושאים כמו הגירה וביטחון לאומי. "אני דווקא חושב שטראמפ וקרוז עושים לנו טובה", אמר אובמה בהתייחסו לרעיון של השניים להגביל כניסת מוסלמים ומקסיקנים לארצות הברית.



הנשיא האמריקאי התייחס לדברים שאמר טראמפ בשנת 2011, כשהטיל ספק בסוגיית לידתו של אובמה בהוואי: "בעוד עשרה חודשים כבר לא אהיה נשיא ארצות הברית, אבל מה שטראמפ שוכח הוא שאני עדיין אהיה אזרח של ארצות הברית", אמר אובמה והקהל הגיב לדבריו בצחוק גדול. את הדברים אמר אובמה בסעודת גיוס כספים לקמפיין הפוליטי של ננסי פלוסי, חברת קונגרס בכירה במפלגה הדמוקרטית ומנהיגת המיעוט (תפקיד הדומה לראשת האופוזיציה בכנסת).