אין ספק כי הבחירות המקדימות לנשיאות ארה"ב מצליחות לעורר הפעם עניין רב משני צדי המתרס. לא רק במפלגה הרפובליקנית מצליח המועמד הפרובוקטיבי, דונלד טראמפ, להמשיך להפתיע כאשר הוא מוביל בבטחה על פני יתר יריביו. גם במפלגה הדמוקרטית, לא חסרות הפתעות.

מה שאמורה הייתה להיות מועמדות נוחה ומובטחת עבור מזכירת המדינה לשעבר, הילרי קלינטון, הופכת להיות כך מתברר, תחרות של ממש בינה לבין יריבה העיקש, הסנאטור היהודי מוורמונט, ברני סנדרס. אתמול לפנות בוקר ניצח סנדרס בבחירות המקדימות בוויומינג – ניצחונו השביעי ברציפות עד כה. למרות שמדובר ב־14 צירים בלבד שגרף, וקלינטון עדיין מובילה בפער מבטיח של כמה מאות צירים, הרי שסנדרס מצליח למשוך אליו יותר ויותר אוהדים ואין ספק כי המומנטום לקראת הבחירות החשובות בניו יורק ביום שלישי הבא נמצא לצדו. יש לציין כי על פי הסקרים האחרונים, קלינטון מובילה בניו יורק בפער של כ־10% מול סנדרס אולם האחרון הצליח לצמצם את הפער, שהיה גדול אף יותר, בשבועות האחרונים.

בנאום הניצחון שלו בוויומינג, אמר הסנאטור הוותיק (74): "זכינו עד כה בשמונה מתוך תשע ההתמודדויות האחרונות. אנחנו מצפים לניו יורק ולמדינות אחרות גם כן. אנחנו נמצאים במרוץ הזה כדי לנצח. יש לנו נתיב לניצחון. אנו מתכוונים לזכות במועמדות הדמוקרטית ולאחר מכן ננצח בבחירות הכלליות".

בנאומה מול קהל אוהדיה, ציינה קלינטון כי עד כה צברה 2.5 מיליון קולות יותר מכל אחד אחר שרץ לנשיאות והיא מובילה בבטחה במרוץ הדמוקרטי. היא הדגישה כי "אני צריכה לנצח בגדול בניו יורק. ככל שאהיה המועמדת המוסכמת מוקדם יותר, כך אוכל לשנות ולאחד את המפלגה הדמוקרטית, בדיוק כפי שעשיתי עם הנשיא ברק אובמה".

לא רק הדמוקרטים ממתינים במתח לבחירות המקדימות בניו יורק. גם טראמפ, שהפסדיו האחרונים ליריבו, טד קרוז, כולל ההפסד בקולורדו אתמול עמעמו את הילת הניצחון שאפפה אותו בתחילת המרוץ, בונה על ניצחון חשוב מאין כמוהו ב"תפוח הגדול". לצורך כך, מנצל טראמפ את הביקורת שהעביר קרוז בינואר האחרון על הניו יורקים "הליברלים" במהלך העימות בין המועמדים הרפובליקנים. אתמול לפנות בוקר, בראיון שערך ברשת פוקס, אמר טראמפ: "אני חושב שקרוז חש שנאה של ממש כלפי הניו יורקים. האמת היא, שאם הוא ייבחר לנשיאות, הוא לא ייתן כלום לעיר הזו, הוא פשוט לא אוהב אותה".

בתוך כך, עיתון "הבוסטון גלוב", שידוע בנטיותיו הדמוקרטיות, פרסם היום שער סאטירי על היום שאחרי בחירתו לכאורה של טראמפ לנשיאות ארה"ב. הכותרות זעקו "הגירוש מתחיל", "השווקים בצניחה בעקבות מלחמת הסחר", "נמשכות הפרעות". העיתון הגדיל לעשות וכתב מאמר מערכת נוקב שבו הפציר במפלגה הרפובליקנית "לעצור את דונלד טראמפ" והסביר כי "החזון של טראמפ עבור מדינתנו הוא דאנטי־אמריקאי ומפחיד במיוחד".