מה באמת אפשר לעשות עם "הקלף הנשי"? זה מה שנשים במדיה החברתית שואלות לאחר שדונלד טראמפ תקף את הילרי קלינטון וטען כי הסיבה לכוח המשיכה של המתמודדת הדמוקרטית הוא המגדר שלה: "בכנות, אם הילרי הייתה גבר, אני לא חושב שהיא הייתה משיגה חמישה אחוזים מההצבעות שלה. הדבר היחיד שעובד לזכותה הוא 'הקלף הנשי'". את הדברים אמר טראמפ בנאום שנשא לאחר שניצח בחמש מהמדינות בהם התקיימו הפריימריז ביום שלישי האחרון. 



מטרת חיציי הביקורת, הילרי קלינטון, הגיבה לדברים ואמרה כי היא שמחה להשמתמש בקלף אם זה אומר שהיא תומכת בזכויות האישה. היא אף הגדילה לעשות וצירפה למייל ששלחה לתומכיה אתמול (חמישי) קלף נשי אמיתי, בצירוף הכיתוב הבא: "שמענו מהתומכים שלנו שגם הם רוצים להחזיק בקלף נשי משלהם".



לא רק קלינטון הגיבה להתבטאותו של טראמפ. כצפוי דבריו עוררו הד רב ברשתות החברתיות כשיותר מ-90 אלף ציוצים נעשו תוך שימוש בתיוג #קלף האישה, כשהם מתייחסים באמצעותו לסוגיות כמו פערים בשכר, וגם, איך ניחשתם, שוויון מגדרי. "בכל פעם שאני מנסה להשתמש בקלף האישה שלי, גבר מסביר לי איך זה עובד", נכתב באחד הציוצים.




"ניסיתי להשתמש בקלף האישה שלי בכספומט, כדי למשוך 20 דולרים - אבל הצלחתי למשוך רק 15.60 דולרים", נאמר באחר. גולשת נוספת ציינה: "ליידיז, הקלף הנשי נותן לכן 21% הנחה על המשכורת שלכן". גם גברים השתתפו במתקפה לכיוון טראמפ: אחד מהם, שיש לציין שייעץ להילרי בעבר, פירסם בטוויטר תמונה של חפיסת קלפים בשם "הקלף הנשי" כשטראמפ מופיע בה בתפקיד הג'וקר.





עם זאת, היו כאלה שדווקא הסכימו עם הטיעון שהעלה המתמודד הרפובליקני, בינהם תומכי ברני סנדרס שטראמפ החל לצדד בו לאחרונה ואף הזכיר אותו באותו מעמד שבו התייחס לקלף הנשי של הילרי. כשאמר כי "הדמוקרטים התייחסו אליו ממש רע, הוא צריך לרוץ באופן עצמאי". משתמשת אחת שחשבה שיש אמת בטענות כי הגברת הראשונה לשעבר מנצלת את המגדר שלה כדי לסחוף נשים אחריה, כתבה כי "אם זאת הסיבה היחידה להצביע לך, את בבעיה". אחרים היו חריפים יותר וטענו כי צריך לשלול מהילרי את "הקלף הנשי" שלה בגלל יחסה למוניקה לוינסקי: בשיחה פרטית שניהלה פעם, אמרה קלינטון כי המתמחה שניהלה רומן עם בעלכה היא "פסיכית נרקסיסטית".