נשיא ארצות הברית ברק אובמה אירח הלילה את סעודת כתבי הבית הלבן האחרונה שלו, וכמיטב המסורת לא היסס לצחוק על עצמו ובעיקר על עמיתיו הפוליטיקאים, בעיקר אלה המבקשים לרשת אותו בבית הלבן בשנה הבאה.



כצפוי, מי שספג חלק מן החיצים הוא דונלד טראמפ, המתמודד המוביל למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, שלא הגיע לארוחה. "אני קצת פגוע שהוא לא נמצא כאן הלילה", אמר אובמה, "היה לנו כל כך כיף בפעם הקודמת".

הנשיא אובמה נואם בסעדות הכתבים


דבריו מתייחסים לסעודת הכתבים ב-2011, שאיל הנדל"ן נכח בה, והתקיימה לאחר שטראמפ טען כי אובמה לא נולד על אדמת ארצות הברית ולכן פסול מלכהן כנשיא. "כמובן, כולנו יודעים על מיומנותך ורוחב ניסיונך", אמר אובמה ותקף אותו על גילויי המנהיגות שהפגין בתכניתו "המתמחה".



הנשיא הוסיף: "זה מפתיע. יש כאן חדר מלא כתבים, ידוענים, מצלמות, והוא אומר לא. האם הסעודה הזאת המונית מדי בשביל הדונלד? מה הוא יכול לעשות במקום? לאכול סטייק של טראמפ, לצייץ עלבונות נגד אנגלה מרקל? מה הוא עושה?".



הנשיא גם לא הסס ללעוג למרוץ במפלגה הדמוקרטית - מפלגתו שלו - כשאמר למועמד ברני סנדרס, שנכח באירוע, ש"אתה נרה כמו מיליארד דולר, או במונחים שאתה תבין, 37,000 תרומות של 27$ כל אחת", כשהוא מתייחס לכך שהסנטור מוורמונט לא מקבל תרומות מאילי הון.