דונלד טראמפ ינסה לנצח בבחירות המוקדמות הלילה (שלישי) שמתרחשות באינדיאנה, אותן תיאר סנאטור טקסס, טד קרוז, כ"לנצח או למות" בקמפיין שלו. במקביל, ברני סנדרס ינסה להשיב את המומנטום שהילרי קלינטון אוחזת בו היטב, למרות שכבר אין לו כל סיכוי. הנה כמה דברים שכדאי לדעת על הבחירות המוקדמות שמתקיימות באינדיאנה:



קרוז התחיל את הקמפיין שלו באינדיאנה בחדר כושר בו צולם הסרט "Hoosiers" שעוסק בקבוצה קטנה שניצחה יריבה נחשבת בהרבה באליפות בתיכון. אך בניגוד לפתיחה שהציב לעצמו, ייתכן כי סיכוייו של סנטור טקסס לנצח במדינה בדיוניים לחלוטין. זאת למרות שבשבוע שעבר קרוז עסק במעמדה של אינדיאנה במירוץ הרפובליקני בכל הזדמנות. בגרינווד ציין כי "אנחנו מרכזים את מאמצינו באינדיאנה", ובהזדמנות אחרת ציין כי המצביעים "יכריעו לאיזה כיוון נלך". בנוסף, הוא טס להוא טס לקליפורניה לוועידה רפובליקנית ואמר כי אינדיאנה היא ה"גולדן סטייט" שתקבע את עתיד המירוץ הרפובליקני. 



המתמודד המתחרה, דונלד טראמפ, מחזיק ב-1,002 מתוך 1,237 צירים אותם הוא צריך כדי לנצח במינוי הרפובליקני, כך לפי הערכות CNN. עוד 57 מהם נמצאים באינדיאנה, כש-30 ילכו למנצח במדינה. יצירת הציפיות שקרוז ביצע מאפשרת לטראמפ להנחית מכה קטלנית. איש העסקים יודע את זה: "אם ננצח באינדיאנה המירוץ נגמר הם גמורים", הוא אמר על יריביו אתמול. לטראמפ יש סיבה טובה להתלהב מהבחירות באינדיאנה: סקר הבטיח לו הובלה על קרוז ועל קייסיק.



בינתיים בצד השני של המפה הפוליטית, קלינטון ביקרה במספר מוקדים במדינה, אבל אל תטעו: היא מתכוונת להיראות כאילו היא עומדת להפסיד בבחירות המקדימות היום. המערך של קלינטון לא הפיץ פרסומות התומכות בה בטלוויזיה, ופתח רק חמישה משרדים. כמו כן התקיימה רק עצרת תמיכה אחת. הדובר מטעמה, בריאן פאלון מעוניין לצייר את אינדיאנה כמקום שבו סנדרס חייב לנצח וציין כי זו מדינה לבנה ברובה: "סנדרס הוציא מיליוני דולרים באינדיאנה. מדובר במדינה שמאוד דומה דמוגרפית למקומות בהם ניצח בעבר". אחד הסקרים ניבא לקלינטון ניצחון בארבע נקודות. לדעת פאלון, מדובר ב"הנחה אופטימית".



למה המחנה של קלינטון מגיב ככה בציבור? ההפסד במישיגן לימד אותה משהו על בקרת נזקים. ועדיין, היא ניצחה את ברק אובמה באינדיאנה בשנת 2008. הפסד במדינה זו יכול להציע כי קלינטון עדיין לא הצליחה להעביר לצד שלה את מעמד הפועלים הלבן.