נמשכת הסערה בקרב הרפובליקנים בעקבות הפיכתו של דונלד טראמפ למועמד המפלגה המתמודד לנשיאות: המיליארדר הבהיר כי אינו מתכוון להשקיע מאמצים באיחוד המפלגה, בעוד גורמים שמרניים דנים ברצינות בהרצתו של מועמד שלישי לנשיאות שיהווה משקל נגד אמיתי נגד טראמפ ונגד הילרי קלינטון. 
בנאומיו האחרונים רמז טראמפ כי אחרי קמפיין רווי השמצות הוא מעוניין לאחד את השורות מאחוריו. למרות זאת, אתמול הוא כבר הציג גישה אחרת ומפתיעה. 
 
"האם המפלגה צריכה להיות יחד? האם היא צריכה להיות מאוחדת? אני שונה מכל אדם אחר שהתמודד לתפקיד. אני למעשה לא חושב את זה", אמר בראיון לתוכנית "השבוע" של רשת ABC. "אני חושב שיהיה טוב יותר אם נהיה מאוחדים. אני חושב שזה יהיה טוב, אבל אני לא חושב שהמפלגה צריכה להיות מאוחדת".
 

גורמים שמרניים במפלגה הרפובליקנית בוחנים אפשרות להריץ מועמד עצמאי חיצוני בבחירות לנשיאות בנובמבר. 
 
קבוצת "שמרנים נגד טראמפ", שבה חברים פעילים בולטים במפלגה, מסרה כי החלה במאמצים "לזהות מועמד חלופי מקובל שירוץ לנשיאות נגד דונלד טראמפ והילרי קלינטון".
 
"אנחנו מאמינים שהאווירה הפוליטית נותרה פתוחה לגמרי עבור הופעתו של מועמד שמרני מוכשר", אמרו חברי הקבוצה.
 
עד כה לא ברור מי עשוי להיות המועמד שירוץ, אם בכלל, בשמם של השמרנים. אחד השמות שהוזכרו היה של מועמד המפלגה מהבחירות שנערכו לפני ארבע שנים, מיט רומני, אולם הוא שלל זאת אחרי שנועד עם עורך השבועון השמרני ה"וויקלי סטנדרט", וויליאם קריסטול. 
 
"אני באמת מקווה שנמצא מישהו שיש לי אמון בו על מנת שיהיה המועמד", אמר, "בשלב זה אני לא מתכוון לתמוך במישהו מבין המועמדים של המפלגות הגדולות".