הילרי קלינטון שוב מסתבכת בפרשת האי-מיילים: ועדת בדיקה של מחלקת המדינה קבעה כי מזכירת המדינה לשעבר והמועמדת הצפויה של הדמוקרטים לנשיאות לא פעלה לפי ההנחיות כאשר השתמשה בשרת דואר אלקטרוני פרטי בזמן כהונתה ואף לא שמרה על "הדרישות המינימליות לאבטחת מידע". 

לפי הדוח של המפקח הכללי של מחלקת המדינה שהוגש היום לקונגרס ואשר צפוי להתפרסם באופן רשמי מחר, משרד החוץ סבל "מחולשה ארוכה ושיטתית" בכל הנוגע לשמירה על רשומות פדרליות וכי מדובר בתקופות כהונה של כמה מזכירי מדינה ועשרות פקידים במשרד. 
עם זאת, עיקר הביקורת הופנתה לעברה של קלינטון, מזכירת המדינה בתקופת כהונתו הראשונה של ממשל אובמה, אשר נמצאת בשנה האחרונה בעין הסערה אחרי שנחשף כי היא השתמשה בכתובת דואר פרטי שעברה דרך שרת פרטי, ולא דרך השרת הרשמי של מחלקת המדינה שאמור לשמור את המידע, וכי התכתובות כללו גם מסמכים רגישים וחשאיים. 

לפי הדוח, קלינטון מעולם לא ביקשה רשות להשתמש בשרת פרטי, וכי גם אם הייתה עושה זאת, היא לא הייתה מקבלת אישור בשל "סיכוני האבטחה הכרוכים בכך". בנוסף, נטען כי קלינטון לא הוכיחה לאנשי האבטחה של מחלקת המדינה "מעולם" כי השרת הפרטי או מכשיר הבלאקברי שלה "עומדים בדרישות המינימום לאבטחת מידע". 
"המזכירה קלינטון הייתה צריכה לשמור על כל הרשומות הפדרליות שהיא יצרה וקיבלה בחשבון הפרטי שלה על ידי הדפסה ומילוי הרשומות האלה עם התיקים הקשורים במשרדה של המזכירה", נכתב בדוח. "לכל הפחות, המזכירה קלינטון הייתה צריכה למסור את כל המיילים שמטפלים בענייני המשרד לפני שעזבה את השירות הממשלתי ובגלל שהיא לא עשתה זאת, היא לא צייתה למדיניות של המשרד שיושמה בהתאם לחוק הרשומות הפדרליות". 
קלינטון כבר הודתה בעבר כי היא טעתה כאשר לא השתמשה גם בחשבון הרשמי וטענה כי עשתה זאת "משיקולי נוחות". היא גם טענה כי לא העבירה מידע סודי, טענה שהופרכה על ידי סוכנויות הביון והמיילים שהתפרסמו ובשל כך גם נפגעה רמת האמינות שלה בעיני המצביעים. ההערכות הן כי הדוח הנוכחי עשוי לשמש את הרפובליקנים, ובמיוחד את דונלד טראמפ, ואולי אף את יריבה במרוץ הדמוקרטי, הסנאטור ברני סנדרס, כדי להצביע על כך שקלינטון אינה ראויה להיות הנשיאה הבאה.