משטרת קליבלנד לא לוקחת סיכונים. ההפגנות האלימות שהתרחשו במהלך מסע הבחירות של דונלד טראמפ גרמו לראשי משטרת קליבלנד להודיע על הצבת כוחות בסדר גודל חסר תקדים במהלך ועידת המפלגה הרפובליקנית, שתתקיים בעיר בחודש יולי.
 
ראשי המשטרה חוששים כי במהלך הוועידה, שבמהלכה תאושר ככל הנראה סופית מועמדותו של טראמפ לנשיאות, ינסו אלפי מפגינים לפרוץ לאולם ולעורר עימותים אלימים. החשש העיקרי נובע מהאפשרות כי דבריו של טראמפ במהלך מסע הבחירות נגד בני מיעוטים, שבהם מקסיקנים ומוסלמים, עלולים להביא אלפי מפגינים לאזור הוועידה. 
 

"שופט עוין במיוחד"


"קליבלנד תוצף בכוחות משטרה, שיתוגברו גם בכוחות שיטור ממדינות אחרות שיגיעו לעיר במיוחד לקראת ועידת המפלגה" אמרה דוברת משטרת קליבלנד, ג'ניפר צ'יאקה. היא סיפרה כי לפחות 5,000 שוטרים יאבטחו את האירוע. על פי ההערכות, לוועידה צפויים להגיע כ־50 אלף בני אדם, שבהם חברי המפלגה, אישים מפורסמים ועיתונאים מכל רחבי העולם. 
 

זאת עוד, טראמפ תקף בסוף השבוע האחרון את השופט המחוזי גונזאלו קוריאל, שהורה לחשוף בפומבי מסמכים הקשורים לאוניברסיטת טראמפ.
 
בשנת 2013 הגיש התובע הכללי של ניו יורק, אריק שניידרמן, תביעה נגד המיליארדר בטענה כי אוניברסיטת טראמפ, שבה התחייב המיליארדר ללמד סטודנטים את סודות הנדל"ן שיהפכו אותם לעשירים, הייתה מזויפת. לטענת התביעה, הקורסים שהוצעו לסטודנטים היו יקרים במיוחד, אך לא תרמו להם דבר, והאשים את טראמפ כי רימה 5,000 סטודנטים. השופט קבע כי מסמכים החושפים את תוכניות הלימודים, את מבנה האוניברסיטה ואת תוכניות השיווק של הקורסים לסטודנטים ייחשפו לציבור. במהלך 12 דקות תקף טראמפ את השופט תוך שהוא רומז כי מוצאו המקסיקני של קוריאל עומד מאחורי ההחלטה. 
 
"אנו עומדים מול שופט עוין במיוחד, שמונה על ידי ברק אובמה. הוא צריך לפסול את עצמו כי הוא פסק נגדנו פעם אחר פעם. הוא צריך להתבייש בעצמו, מה שהוא עושה זו בושה וחרפה. השופט קוריאל, כך אנו מאמינים, הוא מקסיקני, ואני חושב שזה נהדר", אמר טראמפ באירוניה ובכך רמז כי קוריאל, היספאני במוצאו, קיבל את ההחלטה כנקמה על קריאתו של טראמפ לגרש מארה"ב חלק מהמהגרים הלא חוקיים שנכנסו לתחומה.