דונלד טראמפ, המועמד היחיד שנותר במרוץ הרפובליקני לנשיאות בארה"ב, הוא תומך נלהב של ישראל ו"נרגש מהאפשרות שיימלא תפקדי ביצירת שלום" במזרח התיכון. כך אמר אתמול ג'ייסון גרינבלט, יועצו הבכיר לענייני ישראל והעולם היהודי, בראיון בלעדי לג'רוזלם פוסט.



"כדי להגיע להסכם, אם מדובר בעסקים ואם בהסכם שלום, שני הצדדים צריכים לעזוב את שולחן המשא ומתן שבעי רצון", אומר גרינבלט, המקורב מאוד לטראמפ. "הישראלים והפלסטינים אולי לא יהיה מרוצים מהכל, אבל הם חייבים להגיע למצב שבו הם יגידו שההסכם משרת אותנו. שאיש לא כפה עלינו דבר. אוקי, יש כמה סעיפים שלא כל כך מוצאים חן בעינינו, אבל הגענו לעמק השווה בעצמנו. אנחנו קיבלנו את כל ההחלטות".



איל הנדל"ן גם לא מייחס חשיבות לוועידת השלום שנפתחת היום בפריז ביוזמת צרפת. "זה בזבוז זמן", אומר גרינבלט. "או שזו סתם הצגה, או שהם הולכים לכפות על הצדדים. אולי לכפות זו מילה קצת חזקה. הייתי אומר שהם יפעילו לחץ כבד על הצדדים, או יותר נכון על ישראל. אז מה הטעם? זה לא יקרה אם הצדדים לא ירצו שזה יקרה. לדבריו, הסכם שלום שייכפה על הצדדים במזרח התיכון פשוט יתפורר.



לפי גרינבלט, אם ייבחר, טראמפ יעניק "תשומת לב מיידית" לסכסוך הישראלי-פלסטיני. "אני חושב שהפלסטינים צריכים לבוא לשולחן המשא ומתן", הוא אומר. "הם נמנעים מכך יותר מדי זמן. הגיע הזמן שהם יישבו וינהלו דיון רציני לטובת בני עמם".



היועץ הבכיר גם סבור שטראמפ לא ישתמש בהצבעות – או בהימנעות מהצבעות באו"ם – כדי ללחוץ על ישראל. "אני לא רואה תרחיש כזה", הוא אומר. לעומת זאת, אם טראמפ יהיה נשיא – גרינבלט לא יופתע כלל אם חבילת הסיוע לישראל תגדל.