סוכנות הידיעות  האמריקאית AP הודיעה הבוקר (שלישי) כי לאחר ספירת הקולות הסופית בבחירות המקדימות בטריטוריית פורטו ריקו, מספר הנציגים לו זכתה קלינטון מספיק עבורה על מנת לקבל את המינוי הדמוקרטי למירוץ לנשיאות ארה"ב. יריבה של קלינטון, הסנאטור ברני סנדרס הודיע כי ייאבק לשכנע את הצירים המפלגתיים, אשר אינם נבחרים אלא ממונים ע"י בכירי המפלגה, להעביר את תמיכתם אליו. 



אחרי יממה של תורים ארוכים ליד הקלפיות בטריטוריה האמריקאית בים הקריבי שסובלת מפשיטת רגל, התברר כי קלינטון קיבלה 64% מכלל הקולות ואילו סנדרס הסתפק ב־36%. בעקבות זאת קלינטון הייתה אמורה לקבל לפחות 31 מ־60 הצירים של פורטו ריקו, ובכך להתקרב למרחק של כ־29 צירים בלבד מהיעד של 2,383 צירים הדרושים להבטחת מועמדותה. 

קלינטון צפויה להשלים את המשימה ולהיות האישה הראשונה שנבחרת להיות מועמדת לנשיאות של אחת משתי המפלגות הגדולות בארה"ב אחרי ההצבעות בשש מדינות שיתקיימו היום - קליפורניה, ניו ג'רזי, מונטנה, ניו מקסיקו, דקוטה הצפונית ודקוטה הדרומית. לפי הסקרים, קלינטון מובילה על סנדרס בפער של 31% לעומת 34% בניו ג'רזי, ובשל כך היא צפויה לגרוף את מרביתם של 142 הצירים של המדינה. בשל פער השעות בין החוף המזרחי לחוף המערבי, הציפייה היא שקלינטון תיבחר רשמית למועמדת הדמוקרטית עוד לפני שייסגרו הקלפיות בקליפורניה. 

יצליח להשיג ניצחון בקליפורניה? ברני סנדרס. צילום: רויטרס
יצליח להשיג ניצחון בקליפורניה? ברני סנדרס. צילום: רויטרס

 

למרות זאת ההצבעה בקליפורניה, המדינה הגדולה ביותר ששולחת לא פחות מ־546 צירים לוועידה המפלגתית, מעוררת עניין רב. הסקרים האחרונים הראו כי קלינטון מובילה בפער של כ־2% בלבד על פני הסנאטור היהודי. אם סנדרס יצליח לסיים ראשון בקליפורניה, התוצאה עשויה לתת לו עידוד להמשיך את מאבקו גם במסגרת הוועידה הדמוקרטית בחודש הבא, אף שהוא לא יכול לזכות במועמדות.
 
בעצרת בחירות שקיימה בקליפורניה ביום ראשון בערב הכריזה קלינטון כי ניצחון במדינה "יהיה הכל בשבילי". היא גם המשיכה להתמקד בקרב הצפוי מול דונלד טראמפ וציינה כי הקמפיין מולו "יהיה וכחני מאוד. אני מתכוונת לנצל כל הזדמנות שאני יכולה", הוסיפה קלינטון, "כדי להדגיש למה אני סבורה שאסור שהמועמד הרפובליקני הזה יתקרב לעולם לבית הלבן".