הילרי קלינטון הכריזה על עצמה כמועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות היום (רביעי). מי שהייתה הגברת הראשונה, סנאטורית ומזכירת המדינה, ניצחה את ברני סנדרס בתחרות בניו ג'רזי, והגדילה את ההובלה שלה יום לאחר שהשיגה את מספר הצירים הדרוש כדי להשיג את המינוי. "יחד הבטחנו את עתיד המינוי הדמוקרטי. בפעם הראשונה אי פעם אישה הפכה להיות מועמדת של מפלגה גדולה לנשיאות", כתבה קלינטון בת ה-68 במכתב לתומכיה.



עוד הוסיפה כי הקמפיין שלה "שבר את אחת מתקרות הזכוכית הגבוהות ביותר. הלילה אנחנו יכולים לומר בגאווה כי באמריקה אין מכשול בלתי עביר ואין תקרה גבוהה מכדי לשבור. לכל ילדה קטנה שחלמה בגדול: כן, את יכולה להיות כל מה שתרצי- אפילו נשיאה. הלילה הזה מוקדש לך". קלינטון ציינה כי הדיון שניהלה מול סנדרס על אי שיוויון בהכנסות היה טוב למפלגה הדמוקרטית.



ניו ג'רזי היא אחת משש מדינות בהן נערכה התחרות; ברני סנדרס ניצח בפריימריז בדקוטה הצפונית. בעוד קלינטון רוצה להתמקד בהתמודדות מול טראמפ, סנדרס מתכנן להשאר במירוץ עד הוועידה המפלגתית ביולי, אז נבחר באופן רשמי מועמד המפלגתי. בעשותו זאת, הוא פועל נגד הלחץ שמפעילים עליו בכירים במפלגה לפרוש מהמירוץ.



המירוץ של קלינטון נגד טראמפ יתחיל תוך שהיא מתמודדת עם חקירת מיילים ששלחה בעת שהיית מזכירת המדינה. סקרי דעת קהל מראים כי המחלוקת בנושא פגעה בדירוגה בתכונות כמו כנות ואמינות. טראמפ מצידו פנה הערב לתומכיו לאחר שניצח בארבע מדינות בהן מתקיימת התחרות והבטיח שיגרום להם "להתגאות במפלגה". המועמד הרפובליקני מפגר ב-10 נקודות אחרי הילרי קלינטון, כך לפי סקר של סוכנות הידיעות רויטרס. מצבו לא שונה בהרבה משבוע שעבר, מה שמראה כי מעמדו לא נפגע לאחר התבטאויותיו האחרונות נגד שופט אמריקני מקסיקני.