הנשיא השחור הראשון רוצה לראות נשיאה ראשונה. נשיא ארצות הברית ברק אובמה הודיע הערב (חמישי) על תמיכתו בהילרי קלינטון לנשיאות ארצות הברית, זאת לאחר שהשיגה את מספר הנציגים הנדרש לוועידת המפלגה הדמוקרטית. ההצהרה של אובמה באה לאחר שנפגש היום עם המועמד ברני סנדרס, שהתעקש בשבועות האחרונים להמשיך את הקמפיין שלו למרות שלא היה לו סיכוי לנצח וככל הנראה הודיע לו על החלטתו.



"אני רוצה לברך את הילרי קלינטון על שעשתה היסטוריה והפכה למועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות", אמר אובמה בסרטון שפורסם. "אני יודע כמה העבודה הזאת קשה, לכן אני יודע שהילרי תהיה טובה בזה. למעשה, אני לא יודע אם אי פעם היה מישהו כה מוכשר לתפקיד הזה. יש לה את האומץ, החמלה והלב לעשות את העבודה כמו שצריך".
אובמה המשיך: "אפילו לאחר המאבק הקשה שלנו, בעדות לאופי שלה, היא הסכימה לשרת את המדינה כמזכירת המדינה. ראיתי את כושר השיפוט שלה, את הקשיחות, את המחויבות שלה לערכים שלנו, את הנחישות שלה לתת לכל אמריקאי הזדמנות הוגנת".

אובמה הקפיד לברך גם את סנאטור סנדרס על הקמפיין שלו. "רבים הגיעו להצביע לראשונה, וחלק מזה זה הודות לסנדרס, שניהל קמפיין נפלא. היתה לי פגישה נהדרת איתו והודיתי לו על כך שהאיר נושאים כמו אי שוויון כלכלי, ההשפעה של הכסף הגדול על הפוליטיקה ועל כך שהביא צעירים לתוך התהליך הפוליטי". 

קלינטון בירכה על תמיכתו של אובמה. מזכירת המדינה לשעבר אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס ש"זה מאד חשוב" לה שיריבה לשעבר תומך בה השנה. "זה עונג וכבוד גדולים שהנשיא אובמה ואני עברנו מיריבים גדולים לחברים אמיתיים", אמר קלינטון. אירוע הקמפיין הראשון בו ישתפו השניים פעולה בוויסקונסין.

סנדרס עצמו אמר לאחר פגישתו עם אובמה כי הוא בירך את קלינטון על זכייתה וכעת הוא מסתכל קדימה ומוכן להיפגש עמה. הוא הודה לנשיא אובמה ולסגנו, ג'ו ביידן, על כך שנותרו אובייקטיביים במהלך תקופת ההתמודדות בינו לבין קלינטון. הוא הוסיף כי קמפיין הבחירות שלו יימשך עד לפריימריז בוושינגטון הבירה בשבוע הבא.