אחרי מערכת בחירות עיקשת, ולמרות שהיה בעמדת האנדרדוג לאורך כל הזמן, ולא ויתר, הודיע היום (שלישי) ברני סנדרס בכנס בעיירה פורטסמות' , ניו המפשייר, כי הוא תומך ביריבתו עד לא מזמן, הילרי קלינטון, שתתמודד מול המועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ. סנדרס אמנם כבר הודיע על כך בעבר בראיון לרשת החדשות MSNBC, במהלך אמצע יוני. הוועידה הדמוקרטית שתתקיים בעוד שבועיים אמורה להכריז באופן רשמי על מועמדותה של קלינטון כמועמדת לנשיאות. קלינטון וסנדרס נכנסו יחדיו לצלילי "we take  them all" של ברוס ספרינגסטין. 



סנדרס החל את הנאום ואמר: "תחילה תנו לי לומר ל-13 מיליון האמריקאים שהצביעו למעני בבחירות הדמוקרטיות תודה, וגם תודה לניו המפישייר, שנתנו לנו את הניצחון הגדול הראשון. אני רוצה להודות גם למאות אלפי המתנדבים ברחבי ארצות הברית שעבדו קשה על הקמפיין שלנו ולמיליוני תומכים שאנחנו יכולים להצליח, ולהתנהל על תרומות קטנות. רק 2 וחצי מיליון דולר. ביחד הצלחנו לעשות מהפכה תרבותית באמריקה, והמהפכה תימשך. ביחד נצליח להילחם למען ממשל שייצג את כולנו, ולא רק אחוז אחד. שייצג את הצדק. 



"אני גאה בקמפיין שלי, שזכה בפריימריז ב-22 מדינות, הרבה יותר ממה שחשבנו שנצליח. אבל מזכירת המדינה לשעבר קלינטון יצאה עם הרבה יותר אלקטורים ממה שחשבנו, והילרי זכתה בתהליך. אני מברך אותה על זה והיא תהיה המועמדת הדמוקרטית. אעשה ככל האפשר כדי שהיא תהיה הנשיאה הבאה של ארצות הברית".



"מי שעובד 40 שעות בשבוע, אסור לו להיות עני"



העצרת עמדה סימן "חזקים ביחד", וסנדרס המשיך בקו זה כשאמר: "באתי לכאן לא רק כדי לדבר על העבר, אלא לשים פוקוס על העתיד. במהלך השנה האחרונה, הייתה לי הזדמנות גדולה לדבר בפני 1.4 מיליון בעצרות ברחבי המדינות, והייתה לי הזדמנות לדבר בפנים מאות אלפי אנשים בעצרות קטנות ומה שלמדתי שהקמפיין הוא לא רק על קלינטון , סנדרס או טראמפ, אלא הקמפיין הוא על האזרחים האמריקאים וכיצד צריכים להתייחס אליהם ולהתייחס למשברים הגדולים העומדים בפנינו. ללא ספק, כשנגיע לנובמבר, נראה שהילרי היא המועמדת הטובה ביותר.



סנדרס עבר לתקוף את הרפובליקנים והזכיר להם את הנשיא בוש: "קל לרפובליקנים לשכוח איפה היינו שבע וחצי שנים לפני שהנשיא אובמה נכנס לבית הלבן. המצב הכלכלי היה קשה מאוד, אנשים פוטרו והגירעון היה קשה, כשהמצב הכלכלי העולמי היה על סף קריסה, והצלחנו לסגור את המצב הזה, הודות לנשיא אובמה ולסגן הנשיא ביידן על מנהיגותם להוציא אותנו מהגירעון הקשה. אנחנו יכולים להסכים שיש עוד הרבה מה לעשות, הרבה מאוד אמריקאים, שוכחים ומזניחים אותם.  יש יותר מדי עוני ועדיין יש גם יותר מדי ייאוש".



"הילרי קלינטון מבינה שאדם העובד 40 שעות בשבוע, אסור לו להיות עני. היא מאמינה שאנחנו צריכים להעלות את שכר המינימום כשכר מחייה והיא צריכה ליצור עבודות רבות , לשפץ את התשתיות והכבישים, אבל היריב שלה דונלד טראמפ יש מבט אחר, אם הוא ייבחר , הוא ידרדר אותנו למצב של רעב. מי יגן על השופטים? על זכויות הבחירה לנשים? מי יעזור לקהילה הגאה? מי ידאג לזכויות העובדים, הפליטים, המהגרים, ומי יגן על הסביבה שלנו?"  



קלינטון עצמה נראתה נרגשת והוסיפה לאחר דבריו של סנדרס: "אני חייבת לומר שזאת זכות מיוחדת לקבל תמיכה מהסנאטור סנדרס, ושמחה שהקמפיין הזה יהיה משותף. עבדנו ביחד על תוכנית על מנת לקדם את החינוך, והבריאות ואנחנו עובדים על תוכנית על מנת להביס את טראמפ. הכרתי את ברני כעמית וחבר, המוניטין שלו הוא של אדם שמחויב לעשיית צדק חברתי, זאת הסיבה שאין לו הרבה חברים רבים בוושינגטון, אבל זה רק גורם להבין שהוא עושה משהו נכון". 
"אנחנו חייבים להחזיר את הכלכלה שלנו לצמרת. אנחנו חייבים להילחם על מנת למנוע את הגזענות, ובנוסף לכך לתמוך בכוחות המשטרה, ולמנוע את הטרגדיות העתידיות שגברים ונשים שחורות נהרגים על ידי המשטרה לחינם. בואו נילחם נגד אחזקת הנשק ברחבי ארצות הברית כולל בסנדי הוק, אורלנדו, ודאלאס. אנחנו צריכים להראות שאין מקומות לנשקים בחיים שלנו. 
בהמשך פירטה קלינטון את מישנתה הנשיאותית והודיעה כי "תוך 100 ימים לנשיאותי, נתמוך בפיתוח מקומות העבודה הגדול ביותר מאז מלחמת העולם הראשונה. טראמפ אמר שהאזרחים מרוויחים יותר מדי, ואמר שינסה להוריד את שכר המינימום מ-7.25 לשעה . זה אכן שכר רעב כפי שעכשיו. אנחנו מתכוונים להעלות את שכר המינימום".