הסנטור טד קרוז סירב להביע תמיכה במועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, במהלך ועידת המפלגה שנערכה אמש. קרוז עורר את זעמו של הקהל שקרא לעברו קריאות בוז. מתנגד נוסף לטראמפ, הרפובליקני קן קוצ'ינלי, אמר כי הוא ליווה את אשתו של קרוז, היידי, מתוך דאגה לשלומה בעקבות הנאום מעורר המחלוקת של בעלה.



קרוז, שהגיע למקום השני במירוץ הרפובליקני, לא גילה תמיכה בטראמפ והזכיר פעם אחת בלבד את שמו של טראמפ בנאומו. קרוז פתח את דבריו בהצהרה: "אני רוצה לברך את טראמפ על הזכייה אמש". בהמשך הנאום, אמר קרוז לנוכחים כי עליהם לפעול על פי צו מצפונם והבהיר כי אין הם מחויבים להצביע למועמד הרפובליקני. "בבקשה אל תישארו בבית בנובמבר, עמדו, דברו והצביע בהתאם לצו מצפונכם. הצביעו למועמדים שאתם סומכים עליהם, שיגנו על החופש שלנו ויהיו נאמנים לחוקה". חלק מהמבקרים ראו בכך אי הבעת אמון בטראמפ. 



טראמפ אמש בוועידת המפלגה הרפובליקנית. צילום: רויטרס
טראמפ אמש בוועידת המפלגה הרפובליקנית. צילום: רויטרס



טראמפ, איש העסקים בן ה-70 שייצג את המפלגה הרפובליקנית בבחירות שייערכו בנובמבר הקרוב ויתמודד מול המועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון, נכנס לאולם הוועידה לקראת סיום נאומו של טראמפ, מה שהסיט את תשומת הלב אליו. הקהל מחא כפיים לטראמפ וקרוז איבד את הקשב של הנוכחים. 

היחסים בין טראמפ לקרוז ידעו נקודות שפל כאשר בין השניים היו לא מעט חילופי עלבונות. לאחר הוועידה צייץ טראמפ בטוויטר כי הסירוב של קרוז לעמוד לצדו, מהווה הפרה של הבטחתו לתמוך במועמד הנבחר במירוץ לבית הלבן.