היום השני של הוועידה הדמוקרטית צפוי להיפתח הלילה (שלישי) בהיכל וולס פארגו שבפילדלפיה, וועידה שבסיומה צפויה הילרי קלינטון להיות מוכרזת כמועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות באופן רשמי ובכך, להיות האישה הראשונה בהיסטוריה של ארצות הברית שמועמדת לנשיאות מטעם מפלגה גדולה. ביומה השני של הוועידה צפויים לנאום בעלה של קלינטון, נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון והמועמד לסגן הנשיא, טים קיין.



קלינטון ובעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון. צפוי לנאום בוועידה הדמוקרטית. צילום: רויטרס
קלינטון ובעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון. צפוי לנאום בוועידה הדמוקרטית. צילום: רויטרס



המפלגה, מעוניינת לנקות את עברה של קלינטון ולתת להכרזה הרשמית להפיג את תחושות ה"אנטי קלינטון" בשורותיה. תומכיו של ברני סנדרס, עוררו מהומה ביום הראשון של הוועידה, כאשר שרקו בוז בנאומו של סנדרס כשהזכיר את שמה של קלינטון והכריז כי "הילרי קלינטון היא המועמדת המתאימה ביותר לתפקיד נשיא ארצות הברית" וציין שחובה לתמוך בה. סנדרס, היה בין הדוברים המרכזיים בערב הראשון של הוועידה אמר כי קלינטון היא שותפה למאבק הכלכלי לשוויון שהוא מוביל, אבל תומכיו של סנדרס סירבו לקבל את הרעיון של ויתור על התמיכה בו לטובת קלינטון.



ברני סנדרס בוועידה. צילום: רויטרס
ברני סנדרס בוועידה. צילום: רויטרס



לפני סנדרס, ניצבה על הבמה מישל אובמה, שגם הביעה תמיכה חד משמעית בקלינטון. "לבחירות האלה, ולכל בחירות שהן, יהיה את הכוח לעצב את הילדים שלנו בארבע או שמונה השנים של חייהם", אמרה. "ואני פה הלילה כי בבחירות האלה, יש רק אדם אחד שאני בוטחת בו עם האחריות הזו, אדם אחד שאני מאמינה שכשיר באמת להיות נשיא ארה"ב. והאדם הזה היא חברתנו, הילרי קלינטון". הסערה בפילדלפיה הייתה אכזבה למחנה הדמוקרטי, שכן הייתה אצל הדמוקרטים תקווה כי הוועידה שלהם תהייה הפוך מהבלגן שהיה בוועידה הרפובליקנית. תומכיה של קלינטון מעידים כי היא בעלת הניסיון הדרוש כדי להגיע לבית הלבן כשתהייה הנשיאה שהייתה גם הגברת הראשונה, גם סנטורית וגם מזכירת המדינה.



מישל אובמה. צילום: רויטרס
מישל אובמה. צילום: רויטרס



סקרי דעת קהל בארצות הברית מראים כי קלינטון עדיין איננה ממש אהודה בקרב האמריקנים. סקרים אחרונים העניקו לה 55.4% של דירוג שלילי, כך הראה האתר "Real Clear Politics". המועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ קיבל ממוצע של 56.9% של דירוג שלילי. אתמול, פורסם סקר של רשת CNN שהראה כי דונלד טראמפ מוביל על הילרי קלינטון ב-3 נקודות. הפער שפתח טראמפ היה ככל הנראה לאחר הוועידה הרפובליקנית שהתקיימה בשבוע שעב.