המילה "היסטוריה", שכיכבה בדיווחים מוועידת המפלגה הדמוקרטית בהתייחס למועמדותה של הילרי קלינטון כאישה הראשונה שמועמדת לנשיאות מטעם מפלגה מרכזית, הוחלפה במהרה במושג "חשבון נפש". זאת כאשר הגיע אמש נאומה הדרמטי של הילרי קלינטון עם קבלתה את המועמדות.  הנאום נשא מסר של התרעה. "זהו רגע של חשבון נפש", הזהירה. "כוחות עוצמתיים מאיימים לקרוע ולפלג אותנו. וזה תלוי בנו. עלינו להחליט. אם כולנו נעבוד יחד - נוכל לגדול ולהתעצם ביחד".

מהבחינה הרטורית נישאו ונשמעו בארבעת ימי הועידה בפילדלפיה נאומים מעולים יותר מנאום ההכתרה של קלינטון. את התואר 'הנאום הטוב ביותר' חולקים הזוג הנשיאותי, מישל וברק אובמה. הילרי קלינטון, עם זאת, השיגה בנאומה את מה שקודמיה בדוכן הנואמים לא השיגו. ראשית כל, היא מילאה את הפער הרודף אחריה בקריירה הציבורית הארוכה שלה בין הדמות המפורסמת ביותר - לבלתי ידועה ביותר. קלינטון סיפרה על עצמה והוסיפה משיכות קולמוס לדיוקן האישי שלה, אשר בתה צ'לסי התחילה לשרטט כשהציגה את אמה המועמדת. בתבונה רבה מבחינתה נמנעה קלינטון במוצהר מלהתייחס לפולמוס הרווח בשאלת אמינותה. במקום להגן על עצמה ולנסות לשכנע את האמריקאים כי אין יסוד לספיקות בנוגע לאמינותה כפוליטיקאית, הילרי קלינטון סקרה, ביצרה והעצימה את יכולותיה וכישוריה בתפקידים הבכירים שמילאה בעבר.

בוועידת המפלגה הרפובליקנית בשבוע שעבר, המועמד דונלד טראמפ והנואמים האחרים דיברו אל רפובליקנים. בוועידת המפלגה הדמוקרטית הנואמים המרכזיים, ביניהם הנשיא ברק אובמה, דיברו גם אל הרפובליקנים (אובמה אפילו ציטט את הנשיא לשעבר רונלד רייגן). וזה מה שקלינטון עשתה בנאומה אמש. קלינטון הבהירה לאמריקאי בעל זכות  ההצבעה -דמוקרטי, רפובליקני ועצמאי-  באופן חד משמעי את ההבדל, השוני, בינה לבין דונלד טראמפ. קלינטון הציבה בפני האמריקאים באופן הברור ביותר את הברירה, את ההכרעה העומדת בפניהם. או נשיא בעד העם, עם העם - או נשיא בעד עצמו,המאמין שהוא לבדו יכול לעשות בעד העם בלי העם. המסר שעלה מנאומה אמש היה "רבותי, ראו הוזהרתם. עוד לא היה לכם מירוץ לנשיאות כל כך ברור, שהמתמודדים בו כל כך שונים, ושהוא כל כך חשוף - ונתון להכרעתכם". בלון אחד לא התרומם אמש יחד עם אלפי הבלונים שהופרחו בנעילת הוועידה. הילרי קלינטון נעצה מחט חדה והוציאה את האוויר מהבלון המנופח ששמו דונלד טראמפ.

היא הנמיכה את קומתו לממדים של ננס. "אתה חושב שאתה יודע על דאעש יותר מהגנרלים?", שאלה. "לא דונלד. אתה לא יודע", השיבה בטון מזלזל כתשובה של מבוגר לילד האיטי בכיתה. כל זה לא אומר שלהילרי קלינטון יהיה קל בשבועות ובחודשים עד ליום הבחירות בנובמבר. ההיגיון והשכל הישר הם היום לא התכונות הבולטות והמועדפות בקרב אמריקאים רבים. הרשתות החברתיות הפכו לאורים ותומים של המירוץ לנשיאות הנוכחי. עיתונאים ופרשנים ותיקים  שסיקרו מירוצים לנשיאות מאז שנות ה-60 מתלוננים על הרדידות, הפזיזות והרשלנות שהרשתות החברתיות מפיצות בהתייחסותן למועמדים ולהתמודדות על הבית  הלבן. זאת חזית קשה ומאתגרת יותר להילרי קלינטוןמאשר ליריבה טראמפ.