המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, מגדילה את הפערים מול יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ. מסקר שפורסם היום (שני) ב-CBS עולה כי קלינטון נישאת על גלי תמיכה לאחר הוועידה הדמוקרטית שנערכה בשבוע שעבר. מהנתונים עולה כי 46 אחוזים אמרו כי יצביעו לקלינטון בבחירות שייערכו בנובמבר הקרוב, לעומתם 39 אחוזים הצהירו כי יבחרו בטראמפ.



עוד עולה מהסקר כי מרבית התומכים במועמדים אינם מתלבטים. תשעה מכל עשרה שטענו כי יצביעו למועמדת הדמוקרטית, הבהירו כי מדובר בתמיכה סופית. בתוך כך בזכות הוועידה הדמוקרטית חלה התחזקות בדעות החיוביות אודות קלינטון. המועמדת הדמוקרטית מובילה על טראמפ בקרב קהל הנשים המצביעות, בעוד בקרב המצביעים הגברים, עדיין נמצאת קלינטון מאחורי טראמפ.



מזכירת המדינה לשעבר גורפת תמיכה של שמונה מכל עשרה דמוקרטים. מנגד שומר טראמפ על יתרון בקרב המצביעים הלבנים ללא השכלה על תיכונית בעוד קלינטון מובילה בקרב לבנים בעלי תואר.



קלינטון ממשיכה לחזק את מעמדה זאת לאחר שבסקר של סוכנות הידיעות רויטרס שפורסם לפני יומיים הובילה קלינטון עם 41 אחוזים מהמצביעים טראמפ נשאר מאחור עם 35 אחוזים מהמצביעים ו-24 הבהירו כי אינם תומכים באף אחד מהם. עם זאת, בסקר של CNN שפורסם בשבוע שעבר, קיבל טראמפ את התוצאה הטובה ביותר מאז ספטמבר 2015 והוביל עם 48 אחוזים, לעומת 45 אחוזים שקיבלה קלינטון.



טראמפ, מוביל בקרב לבנים חסרי השכלה. צילום: רויטרס
טראמפ, מוביל בקרב לבנים חסרי השכלה. צילום: רויטרס




"יש לה שיפוט גרוע"


כזכור, ביום רביעי שעבר הפכה קלינטון למועמדת הרשמית לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית. בנאום שנשאה בוועידה הדמוקרטית ביום חמישי שעבר קיבלה על עצמה את המועמדות וקראה לאחד את המדינה ולבצע רפורמות כלכליות. בנאומה, התחייבה קלינטון לשמור על ביטחון ישראל ועקצה את יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ שלטענתה מנסה לזרוע פחד בקרב תושבי ארה"ב.

בנאומה תהתה קלינטון האם טראמפ מסוגל להוביל את ארה"ב ואמרה: "שאלו את עצמכם, האם לטראמפ יש את המזג להיות נשיא? הוא בקושי משתלט על קמפיין נשיאות. הוא מאבד את קור רוחו מכל עלבון, דמיינו אותו בחדר הסגלגל, אדם שאפשר לעצבן עם ציוץ לא צריך להחזיק נשק גרעיני, אני לא יכולה להגיד את זה באופן צלול יותר מג'קי קנדי בזמן המשבר הקובני, הוא שמלחמה לא תקרה בגלל אנשים בעלי ביטחון עצמי אלא בגלל פחדנים". "יותר מדי אנשים ויתרו לטראמפ כי הוא בדרן, כי לא האמינו לו כשהוא קרא לנשים חזירות, כשהוא צחק על נכים או על שבויי מלחמה. בהתחלה גם אני לא האמנתי שזה אמיתי, אבל הנה האמת. טראמפ לא מציע שינוי", הוסיפה קלינטון.

לאחר מכן צייץ טראמפ בטוויטר כי אסור לתת לקלינטון תדרוכים ביטחוניים כי יש לה שיפוט גרוע במיוחד ואינסטינקטים גרועים. גם לאחר בחירת קלינטון בסנאטור טים קיין לסגנה תקף אותם טראמפ ואמר כי קיין מושחת. "זה אותו טים קיין שקיבל מאות אלפי דולרים במתנות ומעולם לא הואשם?", תהה טראמפ בטוויטר. בציוץ נוסף כתב כי קלינטון וקיין הם זיווג שנולד בוול סטריט וכינה אותם "הכנופיה מוול סטריט". על כך הוסיף: "הילרי הנוכלת וטים המושחת הם פוליטיקאי קריירה, הם לא מעוניינים לעזור לאנשים".