המירוץ לבית הלבן ממשיך להתחמם: לאחר שנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר כי המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, "מוכיח כל הזמן שהוא לא ראוי לשמש כנשיא", טראמפ צייץ היום (רביעי) תגובת נגד עוקצנית: "הנשיא אובמה יירשם אולי כנשיא הגרוע ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית". טראמפ אף כינה את תקופתו של אובמה בבית הלבן כ"אסון" לאחר שהנשיא האמריקאי אמר שהוא לא מתאים לרשת אותו. "הוא היה חלש, הוא כבר לא יעיל", אמר טראמפ בראיון לרשת החדשות "פוקס ניוז". בנוסף טראמפ לעג לטיפול של אובמה בנושא המשבר עם רוסיה ואוקראינה.



כזכור, אובמה התייחס אתמול במסיבת עיתונאים בבית הלבן עם ראש ממשלת סינגפור לטראמפ ואף פנה למנהיגי הרפובליקנים וקרא להם: "תגידו לו 'מספיק'" והוסיף כי "לטראמפ אין את שיקול הדעת, המזג או ההבנה כדי להיות נשיא", בהתייחסו לדבריו של טראמפ בגנות הוריו של הקצין המוסלמי שנהרג בעיראק.




"לא מוכן לתפקיד"


"המתקפה שלנו נגד משפחה שכולה, העובדה שלא נראה שיש לו ידע בסיס בסוגיות קריטיות באירופה, במזרח התיכון, באסיה, אומרת שהוא ממש לא מוכן לתפקיד הזה", המשיך אובמה. "אמרתי את זה בשבוע שעבר (בנאום בוועידה הדמוקרטית, ח"א) והוא ממשיך להוכיח את זה". הוא ציין כי בשתי מערכות הבחירות הקודמות, מול ג'ון מקיין בשנת 2008 ונגד מיט רומני לפני ארבע שנים, הוא הרגיש שהוא צודק בכמה סוגיות של מדיניות, בעוד המועמדים הרפובליקנים הם שטועים, "אבל מעולם לא חשבתי שהם לא יכולים לעשות את העבודה", הדגיש.



בתוך כך, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון, מגדילה את הפערים מול טראמפ, כך עולה מסקר שפורסם שלשום ב-CBS. מהנתונים עולה כי 46 אחוזים אמרו כי יצביעו לקלינטון בבחירות שייערכו בנובמבר הקרוב, לעומתם 39 אחוזים הצהירו כי יבחרו בטראמפ.



עוד עולה מהסקר כי מרבית התומכים במועמדים אינם מתלבטים. תשעה מכל עשרה שטענו כי יצביעו למועמדת הדמוקרטית, הבהירו כי מדובר בתמיכה סופית. בתוך כך בזכות הוועידה הדמוקרטית חלה התחזקות בדעות החיוביות אודות קלינטון. המועמדת הדמוקרטית מובילה על טראמפ בקרב קהל הנשים המצביעות, בעוד בקרב המצביעים הגברים, עדיין נמצאת קלינטון מאחורי טראמפ.