המעומד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, תהה מדוע אי אפשר להשתמש בנשק גרעיני, כך טען היום (רביעי) מגיש רשת MSNBC, ג'ו סקארבורו, בשידור, כשציטט מקור שאמר כי שוחח עם טראמפ. לדברי סקארבורו, "לפני שבעה חודשים הגיע מומחה למדיניות חוץ על מנת לייעץ לטראמפ. המועמד לנשיאות שאל את המומחה שלוש פעמים למה ארה"ב לא יכולה להשתמש בנשק גרעיני, אם יש לה כאלה".



הדברים נאמרו במהלך ראיון עם ראש הסוכנות לביטחון לאומי לשעבר, מייקל היידן. סקארבורו שאל באיזו מהירות יכולה ארצות הברית לשגר נשק גרעיני, בהינתן פקודה לעשות כן.



"זה תלוי בתרחיש, אבל המערכת מתוכננת למהירות והחלטיות, לא לדיון על ההחלטה", אמר היידן.  



הקרע במפלגה הרפובליקנית מעמיק


בתוך כך, טראמפ ממשיך לנכר את בכירי המפלגה הרפובליקנית. הלילה הוא סירב להביע תמיכה ביו"ר בית הנבחרים פול ריאן ובסנאטור ג'ון מקיין בבחירות הקרבות.



בראיון לוושינגטון פוסט אמר המועמד הרפובליקני אמר כי לא יתמוך בריאן בבחירות המקדימות בוויסקונסין שייערכו ביום שלישי, או במקיין בבחירות המקדימות באריזונה בהמשך החודש, זאת למרות ששניהם הביעו בו תמיכה אך מתחו עליו ביקורת במהלך התמודדות על המדיניות שלו ועל דבריו נגד ההורים השכולים של החייל המוסלמי, שדיברו בוועידה הדמוקרטית.



מנגד, טראמפ שיבח את יריבו של ריאן, פול נהלן ,על ניהול קמפיין טוב מאד: אני מחבב את פול, אבל אלה זמנים גרועים לארה"ב. אנחנו צריכים הנהגה חזקה, אני עדיין לא שם". לדבריו, ריאן ביקש את תמיכתו אבל הוא רק "שוקל את זה ברצינות". מנגד, דוברו של ריאן אמר כי לא יו"ר בית הנבחרים ולא מישהו מצוותו ביקשו מטראמפ לתמוך בו ואמר כי הם בטוחים בניצחונו בשבוע הבא.



דבריו של טראמפ ממחישים את הקרע במפלגה שיצרה מועמדותו, רק שבועיים לאחר ועידת המפלגה בקליבלנד. אתמול הודיע חבר בית הנבחרים הרפובליקני, ריצ'ארד האנה מניו יורק, מדינתו של טראמפ, כי יצביע לקלינטון בבחירות בנובמבר.