השבוע הקשה של דונלד טראמפ לא מסתיים: רשת CNN חשפה כי בכירים במטה הבחירות של המועמד הרפובליקני לנשיאות מתוסכלים מהתנהלותו וחשים "שהם מבזבזים את זמנם". ביקורת חריפה נשמעה גם מעבר לים, כשנשיא צרפת פרנסואה הולנד התבטא באופן חסר תקדים וטען כי התנהגותו של טראמפ "גורמת לאנשים רצון להקיא".



בנוסף לכל אלה, פרסמה רשת פוקס השמרנית סקר חדש בו טראמפ מפגר ב-10% אחרי המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון, בבחירות שייערכו בנובמבר. הסקר מראה שהתמיכה בטראמפ מבין המיעוטים הוא אפסי, כאשר רק 4% מהציבור האפרו-אמריקאי ו-20% מההיספנים יצביעו עבורו. על פי הסקר 49% רוצים לראות את הצמד קלינטון-קיין בבית הלבן, לעומת 39% בלבד לטראמפ ושותפו מייק פנס. מדובר בפער משמעותי במיוחד לאור העובדה שהוא גדול מסטיית התקן.



יתרון נוסף של קלינטון, הוא שהיא נהנית מתמיכה גדולה יותר בקרב מצביע מפלגתה מאשר טראמפ בקרב מצביעי המפלגה הרפובליקנית. גם קרב תומכי המפלגה היריבה יש לגברת הראשונה לשעבר יתרון על יריבה. 12% מהרפובליקנים תומכים בה, לעומת 5% מהדמוקרטים שתומכים בטראמפ.



לפי הדיווח ברשת CNN, שמתבסס על שיחות עם גורמים המקורבים לקמפיין, פעילים בכירים ביותר במטה הבחירות, כולל מנהל הקמפיין פול מנפורט, מרגישים תסכול לנוכח הקרבות "המיותרים" שאליהם נכנס המועמד הרפובליקני, כאשר הדוגמה הבולטת ביותר היא ההתנצחות שלו מול בני הזוג חאן, הוריו השכולים של קצין מוסלמי שנהרג בעיראק.



שניים מהגורמים אמרו ל־CNN כי הם היו רוצים שטראמפ יתנצל ישירות בפני ההורים, על אף שהעימות החל בעקבות נאומו של האב, חיזר חאן, בוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה בשבוע שעבר. אחד המקורבים למטה אף ציין כי המועמד הרפובליקני צריך להתנצל בפני "כל המשפחות הצבאיות".



עדות נוספת לבעייתיות של מטה טראמפ סיפקה דוברת נוספת מטעם הקמפיין הרפובליקני, קתרינה פירסון, שטענה כי הנשיא ברק אובמה והילרי קלינטון הם אלה שאחראים למותו של קפטן הומאיון חאן בעיראק. "תחת אובמה וקלינטון שונו כללי הפתיחה באש שכנראה עלו לו בחייו", אמרה בראיון לרשת CNN.



אולם חאן עצמו נהרג בשנת 2004, כחמש שנים לפני שאובמה הושבע לראשונה לנשיאות ומי שישב בבית הלבן היה ג'ורג' בוש הרפובליקני. בעקבות זאת הפכה פירסון למוקד בדיחות ברשתות החברתיות על כך שעיוותה עובדות היסטוריות. "אובמה הכיר את ג'ון לנון ליוקו אונו, ואתם יודעים מה קרה...", הייתה אחת התגובות, בעוד גולש אחר כתב: "זוכרים את האלאמו? אובמה והילרי גרמו לזה להתרחש".



התסכול של הפעילים הבכירים, כך טענו הגורמים, גם נובע מהעימותים בין טראמפ לבין בכירים במפלגה, כולל יו"ר בית הנבחרים פול ריאן והסנאטור ג'ון מקיין. ביום שלישי בערב סירב מקיין להביע תמיכה ישירה בשניים שמתמודדים מחדש על המושבים שלהם, יממה אחרי ששיבח את יריבו של ריאן בפריימריז. "אני מחבב את פול, אבל אלה זמנים קשים עבור המדינה שלנו", אמר לוושינגטון פוסט. "אנחנו צריכים מנהיגות חזקה מאוד. אנחנו צריכים מנהיגות חזקה מאוד, מאוד. ואני עדיין לא שם". בכך הוא שלח עקיצה לעבר ריאן, שאמר "אני עדיין לא שם" בעת שהתעכב עם תמיכתו במועמדותו של טראמפ לנשיאות.



דוברו של טראמפ, ג'ייסון מילר, ניסה להדוף את הטענות על תסכול בתוך המטה. "הקמפיין שלנו בדיוק סיים את החודש החזק ביותר של גיוס תרומות עד כה, אנחנו מוסיפים אנשי צוות מוכשרים ומנוסים על בסיס יומי, ומר טראמפ מושך קהלים גדולים יותר ונלהבים יותר מאלה שהילרי קלינטון הייתה יכולה אי פעם", אמר. עם זאת, ברשת CNN ציינו כי המקורבים המשיכו לטעון כי למרות ההכחשה, עדיין יש מחלוקות עמוקות בתוך המטה הרפובליקני, וגרם רשת NBC ציטטה גורם בקמפיין שאישר את הפרסום ואמר כי "הדברים גרועים יותר מכפי שאנשים מדמיינים".



מגיש MSNBC ג'ו סקרבורו ציטט בראיון עם ראש ה־CIA לשעבר מייקל היידן בתוכנית הבוקר "מורנינג ג'ו" גורם שאמר: "לפני כמה חודשים, מומחה למדיניות חוץ נפגש עם טראמפ כדי לייעץ לו. שלוש פעמים הוא שאל אותו לגבי השימוש בנשק גרעיני. ואז הוא שאל: אם יש לנו אותם, למה אנחנו לא משתמשים בהם"?



נשיא צרפת פרנסואה הולנד סיפק את האזהרה החמורה ביותר של מנהיג זר מפני האפשרות שטראמפ ייבחר לנשיאות. "אם האמריקאים יבחרו בטראמפ, יהיו לכך השלכות כי הבחירות האמריקאיות הן הרי בחירות כלל עולמיות", אמר הולנד לעיתונאים בפריז ביום שלישי בלילה.



בשנה הבאה יתקיימו הבחירות לנשיאות צרפת, שבהן עשויה מנהיגת הימין הקיצוני מרין לה פן להגיע לסיבוב השני, ועדיין לא ברור אם הולנד, שזוכה לאחוזי תמיכה נמוכים ביותר, ינסה להתמודד לכהונה שנייה.



בתוך כך, טוני שוורץ, שהיה סופר הצללים של רב המכר של טראמפ "האמנות שלי - איך לעשות עסקים", סיפק ציטוט עוקצני במיוחד כלפי המועמד הרפובליקני. "טראמפ מוכר עותקים של הספר ב־184 דולר כדי לגייס כסף לקמפיין. זה לא שווה את הנייר שזה הודפס עליו. אני צריך לדעת, אני כתבתי את זה", צייץ.