דונלד טראמפ הוא סוכן שלא מדעת של רוסיה ומהווה סכנה לביטחון הלאומי של ארצות הברית, כך טוען מייקל מורל, לשעבר מנהל בפועל של סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית, ה-CIA.



מורל, התומך בהילרי קלינטון לנשיאות, כתב מאמר חריף בניו יורק טיימס, בו הוא טוען כי המועמד הרפובליקני משחק לידיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.



מורל מעיד על עצמו כי הוא אינו חבר באחת המפלגות או רשום שכתומך בהן. "ב-40 שנות הצבעה תמכתי במועמדים משתי המפלגות, אבל מעולם לא אמרתי בפומבי במי תמכתי", כתב מורל. "לא עוד. ב-8 בנובמבר אצביע להילרי קלינטון. עד אז אעשה כל שביכולתי כדי להבטיח שהיא תהיה הנשיאה ה-45 של ארצות הברית".



מייקל מורל. צילום: רויטרס
מייקל מורל. צילום: רויטרס



מורל טען כי לדעתו, קלינטון מוכנה להיות המפקדת העליונה וכי תשמור על אמריקה בטוחה, זאת בשל הניסיון הרב שרכשה בקריירה שלה. "בניגוד גמור אליה, לטראמפ אין שום ניסיון בביטחון לאומי. יותר חשוב, תכונות האופי שהציג עד כה מצביעות על כך שהוא יהיה נשיא גרוע ואפילו מסוכן", טוען המרגל לשעבר.



מורל גורס כי התנהגותו השחצנית של טראמפ גרמה לכך שהוא נוצל על ידי הנשיא הרוסי. "פוטין שיחק על החולשות של טראמפ על ידי כך שהחמיא לו. הוא הגיב בדיוק כמו שפוטין ציפה", כתב מורל. "בעסקי הביון היינו אומרים שדונלד טראמפ הוא סוכן שלא מדעת של רוסיה".



כזכור, טראמפ קרא לרוסיה לפרוץ לדואר האלקטרוני של הילרי קלינטון כדי לגלות את המיילים שמחקה. הדברים נאמרו בעקבות חשיפת המיילים של המפלגה הדמוקרטית בוויקיליקס ערב ועידת המפלגה הדמוקרטית. חוקירם טענו כי מדובר בפעולה של ממשלת רוסיה, ואילו טראמפ אמר כי "אם הם פרצו למחשבים, כנראה יש להם את 33 אלף המיילים שלה, אני מקווה שיש להם. כנראה יש להם את 33 אלף המיילים שלה שהיא איבדה ומחקה. אתם תראו כמה דברים יפים, עוד תראו". הוא אף הפנה קריאה ישירה למוסקבה והכריז: "רוסיה, אם את מקשיבה, אני מקווה שתוכלו למצוא את 33 אלף המיילים שנעלמו. אני חושב שתזכו לשבחים אדירים מהתקשורת". מאוחר יותר אמר המועמד הרפובליקני שהוא רק התבדח.