המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי הוא מתכנן להיפגש עם הנשיא המקסיקני אנריקה פניה נייטו ביום רביעי, שעות לפני שידווח על המתווה החדש שלו לעצירת ההגירה הבלתי חוקית. "קיבלתי את ההזמנה של הנשיא אנריקה פנה ניאטו, מקסיקו, ואני מצפה מאוד לפגוש אותו מחר," כתב טראמפ בטוויטר הלילה (רביעי). ממשלת מקסיקו אישרה את קיום הפגישה בטוויטר ביום שלישי, בה הודיעה כי טראמפ קיבל את ההזמנה לפגוש את נשיא מקסיקו אנריקה פנה ניאטו בפרטיות.



טראמפ הצהיר בעבר כי אם ייבחר לנשיאות בנובמבר, הוא יבנה חומה בגבול הדרומי של ארה"ב עם מקסיקו כדי למנוע מעברים לא חוקיים לתוך ארצות הברית. עוד דרש כי מקסיקו תשלם על בניית החומה, טענה שבאופן טבעי לא מצאה חן בעיני הממשל המקסיקני.



הטיסה למקסיקו שאורגנה בחיפזון תהיה הפעם השנייה בה טראמפ יופיע על הבימה העולמית במהלך הקמפיין שלו לנשיאות. הפעם הקודמת התרחשה כאשר הגיע לסקוטלנד, וייצר עוד אמירה בעייתית בנוגע להצבעה של בריטניה לעזוב את האיחוד האירופי. טראמפ צפוי להיפגש עם המנהיג המקסיקני במקסיקו בין אירועי התרמה שהוא מתכנן בקליפורניה לבין הנאום שלו בנושא הגירה בלתי חוקית בפיניקס, אריזונה, ביום רביעי בלילה.



פנה ניאטו הביע בעבר ספקנות לגבי טראמפ באופן פומבי. באירוע ביוני בה נכחו גם נשיא ארה"ב, ברק אובמה וראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו באוטווה, פנה ניאטו, הזהיר מפני הסכנות שבפופוליזם והגן על השוואות שביצע מוקדם יותר השנה בין טראמפ לבין היטלר ולמוסוליני. "היטלר, מוסוליני, כולנו יודעים מה הייתה התוצאה", אמר אז כשהתבקש להסביר את ההשוואה. "התכוונתי ליצור הכרה בכך, כדי שנזכור מה השגנו ומה עוד יש להשיג".