בצל הקרב הדרמטי רווי ההשמצות בין דונלד טראמפ לבין הילארי קלינטון בדרך לבית הלבן, עשויות הבחירות שייערכו בנובמבר להכניס לקונגרס האמריקאי גם פוליטיקאי חדש, שלא רק הקריב מגופו למען מולדתו כאשר איבד את שתי רגליו באפגניסטן אלא גם נחשב לידיד ישראל אמיתי שבשנה שעברה, על אף המוגבלות הפיזית שלו, התנדב בבסיס צה"ל.



בריאן מאסט (35), נשוי ואב לשלושה ילדים קטנים, הצליח לגבור על חמישה מועמדים אחרים, חלקם מקושרים ועשירים יותר, בפריימריז שנערכו ביום שלישי שעבר ולזכות במועמדות המפלגה הרפובליקנית להתמודדות על המושב מטעם המחוז ה-18 של פלורידה בבית הנבחרים האמריקאי. הוא יתמודד בנובמבר מול רנדי פרקינס הדמוקרטי על מנת להחליף את הנציג המכהן, פטריק מרפי מהמפלגה הדמוקרטית, שירוץ למושב בסנאט נגד מרקו רוביו הרפובליקני.



בספטמבר 2010, בעת ששירת ביחידה לפירוק פצצות של פיקוד המבצעים המשותפים שפעלה באזור קנדהאר שבדרום אפגניסטן, דרך בטעות מאסט על מטען צד ואיבד את שתי רגליו. כששכב בבית החולים הצבאי וולטר ריד בוושינגטון הבירה, שם עבר סדרה ארוכה של ניתוחים, הוא החליט כי הוא חייב להמשיך ולשרת את מולדתו, הפעם באמצעות התמודדות בזירה הפוליטית. "כאשר נכנסתי למרוץ הזה לפני יותר משנה, לא הפסקתי להגן על המדינה הזו. לא הפסקתי להילחם", אמר מיד אחרי ניצחונו בשבוע שעבר. "החלטתי שוושינגטון די-סי תהיה זירת הקרב הבאה שלי, אם כך תרצו. אני אשרת בקונגרס כמו שעשיתי בשדה הקרב. בלי קשר לרווח אישי, בלי קשר להקרבה אישית".



על אף שהוא נוצרי מאמין, מאסט נחשב לתומך נלהב של מדינת ישראל, ולדבריו כבר בבית ילדותו למד על החשיבות של הקשרים בין המדינות. בשנה שעברה, הוא התנדב בבסיס לוגיסטיקה של צה"ל במסגרת תוכנית "שר אל", שמביאה מתנדבים מעשרות מדינות בעולם להתנדבות של כחודש בבסיסי צה"ל, ועל אף נכותו הפיזית הוא לא נרתע ממשימות פיזיות קשות של העמסת ציוד.



"כולם רוצים שלום"


מאסט סיפר לאתר מעריב כי ההחלטה שלו לנסוע לישראל התקבלה כאשר היה עד להפגנות הגדולות נגד ישראל במהלך מבצע "צוק איתן" בעת שלמד באוניברסיטת הרווארד. "זה היה מול הפנים שלי וזה שכנע אותי שאני חייב לעשות משהו לגבי זה עם הידיים שלי", אמר. "לכן התחלתי לחפש דרכים להגיע ולשרת בתפקיד צבאי. בסופו של דבר, הגעתי לתוכנית 'שר אל' ושם עשיתי את השירות שלי".



לדברי מאסט, הלקח שלו מהשהות בישראל הייתה "שאין דבר שכולם כמהים לו יותר משלום עם כל השכנים, בלי קשר למורשת שלהם". "למדתי את זה אחרי שהעברתי שבתות עם משפחות שהמתינו לבן או לבת שישובו מהצבא", הסביר. "בגלל שכולם מחויבים לשרת בצבא - וכל הורה וכל סב וסבתא ניצבים מול האפשרות שיאבדו בן או בת, נכד או נכדה – הבנתי שזו הסיבה שכולם פשוט רוצים שלום. אין הורה שרוצה לחשוב על האפשרות שיקבור את בנו או בתו, אבל זו המציאות עבור כל משפחה בישראל, שהילדים צריכים להגן על ישראל ויש אפשרות שהם ישתמשו בכלי נשק ויגנו על המדינה".



מאסט משוכנע שהישראלים אוהבים את האמריקאים, וכפוליטיקאי רפובליקני (שהביע תמיכה בדונלד טראמפ כבר ביוני האחרון), לא מפליא שהוא מטיל את האחריות למתח הנוכחי ביחסים בין המדינות על התנהלות הממשל הדמוקרטי של הנשיא אובמה. "אני מאמין שאנחנו צריכים לעבוד על מנת לתקן את היחסים האלה ולהתרחק מיחסים בעייתיים כמו איראן", הבהיר.



לדבריו, אם וכאשר הוא ייבחר לקונגרס, הוא יפעל לחיזוקה של ישראל מול כל מי שמנסים לפגוע בה. "תנועת החרם, ה-BDS, היא משהו שאני לעולם לא אסבול", אמר. "אני מאמין שכל מי שמחרימים את ישראל צריכים לצפות שארצות הברית תחרים אותם. אני מאמין שעלינו גם לפעול על מנת לתמוך ולחזק את מזכר ההבנות הנוכחי בין ארצות הברית לבין ישראל. מעבר לזה, אני אשתף בכל מקום שאוכל את המסר של ההתנסויות השונות שעברתי בתור מישהו ששירת במדים בישראל".



ג'ו זבולוני, איש עסקים ישראלי-אמריקאי ממיאמי שהקים את ארגון "מיאמי מאוחדת נגד BDS", משבח את פעילותו של מאסט למען ישראל ובטוח שהוא יגיע לבית הנבחרים בעוד חודשיים. "הוא חבר יקר. הוא מאד אוהב את המילה 'אחי' בעברית ואומר אותה לכל מי שהוא אוהב", אמר זבולוני בשיחה עם אתר מעריב. "הוא עמד אתי בהפגנה שארגנתי בשנה שעברה כאשר סגן הנשיא ג'ו ביידן הגיע לפלורידה על מנת לשכנע את הקהילה היהודית לתמוך בהסכם הגרעין עם איראן. היו שם 3,000 איש ומאסט היה מאורחי הכבוד ונאם נגד ההסכם".