רופאיה של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון, הגיבו היום (שני) לפרשת ההתמוטטות של קלינטון במהלך טקס זיכרון לפיגועי התאומים בניו יורק, והודו כי היא חלתה בדלקת ריאות ביום שישי. בהצהרה מסרו הרופאים כי "קלינטון סובלת משיעול הנובע מאלרגיות. ביום שישי, לאחר בדיקות נוספות, היא אובחנה בדלקת ריאות". האירוע מעורר גלים בארה"ב ומערער על אמינותה של המועמדת בציבור.





רופאתה האישית, ליסה ברדק הוסיפה כי ניתן לקלינטון "טיפול  אנטיביוטי והמלצתי לה לנוח ולשנות את סדר יומה. באירוע הבוקר קלינטון התייבשה, בדקתי אותה וכעת שלומה טוב והיא מתאוששת".



הילרי קלינטון מועדת בניו יורק ומפונה. צילום: צילום מסך CNN
הילרי קלינטון מועדת בניו יורק ומפונה. צילום: צילום מסך CNN



כזכור, קלינטון נאלצה לעזוב את הטקס בעקבות מה שהוגדר כ-"אירוע רפואי". דובר של קלינטון מסר לאחר כשעה כי המועמדת הרגישה לא טוב בעקבות מזג האוויר החם. היא נסעה לבית בתה צ'לסי בעיר. "כעת היא מרגישה טוב יותר", אמר דוברה ניק מריל. אדם שנכח באירוע אמר לרשת FOX האמריקאית כי "הברכיים של קלינטון רעדו" וכי היא איבדה את אחת מהנעליים שלה כשנכנסה לואן שהסיע אותה מהמקום.



קלינטון עוזבת בית בתה צ'לסי. "מרגישה מצוין". צילום: רויטרס
קלינטון עוזבת בית בתה צ'לסי. "מרגישה מצוין". צילום: רויטרס



שעה לאחר הודעת דוברה, יצאה הילרי קלינטון מבית בתה למול קהל עיתונאים. היא אמרה לכתבים כי היא "חשה מצוין" ונופפה למצלמות. לפי מטה קלינטון היא עזבה לביתה שבצ'פאקווה במדינת ניו יורק.