פחות מחודשיים ליום הבחירות בארצות הברית, והמירוץ לנשיאות נראה צמוד מאי פעם. סקר חדש של עיתון הניו יורק טיימס, שהתפרסם היום (חמישי), מצביע שההפרש בין שני המועמדים, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, עומד על שני אחוזים בלבד. על פי הסקר, כאשר בדקו התמודדות רק בין שני המועמדים, קלינטון זכתה לתמיכה של 46% וטראמפ לתמיכה של 44%, הסקר הצביע על מירוץ אף צמוד יותר, כאשר הוסיפו לשאלון את שני המועמדים גארי ג'ונסון מהמפלגה הליברטנית וג'יל סטיין מהמפלגה הירוקה, אז קלינטון וטראמפ הגיעו לתיקו של 42% מהקולות.



הסקר הזה ממשיך את מגמת הירידה שחווה קלינטון מאז השבועות שלאחר הוועידה הדמוקרטית, שלאחריה היא הובילה באופן ברור במירוץ ונראה היה שהדרך שלה לנשיאות בטוחה. אך ביקורו המוצלח של טראמפ במקסיקו, ולאחריו סדרה של מבוכות בקמפיין של קלינטון, החל מחשיפת ה-FBI את חקירתו בנושא פרשת האי-מיילים הפרטיים שקלינטון השתמשה בהם כאשר הייתה מזכירת המדינה ועד השמועות על בריאותה, שהחמירו לאחר שהתמוטטה במהלך טקס זיכרון לקורבנות פיגועי התאומים.



נקודת המפנה? פגישת טראמפ ונשיא מקסיקו. צילום: רויטרס
נקודת המפנה? פגישת טראמפ ונשיא מקסיקו. צילום: רויטרס



בנוסף לכך, הסקר הצביע על חוסר האהדה חסר התקדים שממנו סובלים שני המועמדים. רק 43% מהנשאלים אמרו שהם נלהבים מאוד להצביע למועמד שלהם.


 

כשיר לנשיאות, אך סובל מעודף משקל


 

בעקבות העיסוק בבריאותה של קלינטון, שיחרר טראפ מכתב מרופאו האישי, ד"ר הרולד ברנשטיין, לידי הוושינגטון פוסט, בו הוא פרט את מצבו הבריאותי של המועמד. במכתב תיאר ברנשטיין כי מצבו הבריאותי של טראמפ הוא טוב וכי הוא כשיר לשמש כנשיא, אך צויין כי המועמד משתמש בתרופות להורדת כולסטרול וכי הוא סובל ממשקל עודף. בראיון שהעניק טראמפ לרשת פוקס "לא הייתי משחרר את מסמכיי הרפואיים אם הם לא היו טובים".


כמו כן, במהלך הלילה חווה המועמד הרפובליקני רגע מביך בעת שנאם בכנסייה בפלינט, מישיגן, עיר שסבלה מבעיות זיהום מים קשות בשנים האחרונות. במהלך נאומו, טראמפ החל להתייחס לקלינטון, בניגוד לנוהל, אז קטעה אותו הכומר והבהירה לו שאין מדובר בנאום בחירות והוא חזר לנושא המים והבעיות של העיר פלינט.