המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, התייחס הערב (שישי) לטענתו משנת 2012, אז פיקפק במקום לידתו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ובכך על חוקיות נשיאותו. בנאום התייחס טראמפ לנושא בקצרה ואמר "אובמה נולד בארצות הברית, נקודה, עכשיו בואו נחזור להפוך את אמריקה לגדולה בשנית".



ברק אובמה. צילום: רויטרס
ברק אובמה. צילום: רויטרס



לפני נאומו של טראמפ, אובמה התייחס להצהרות שפיזר צוותו של טראמפ, בהן נרמז כי הנאום יעסוק במקום מגוריו של הנשיא בזלזול וטען כי יש לו דברים חשובים יותר לעסוק בהם. "אני נדהם שהשאלה הזאת אפילו עלתה, בזמן שיש לנו כל כך הרבה דברים לעשות, לא, בעצם אני לא מופתע", אמר אובמה, "אני די בטוח בקשר למקום הולדתי, ואני מאמין שכך גם רוב האנשים. אני מקווה מאוד שהמירוץ לנשיאות ייצג חשובים יותר".




"פונה לזרמים הנמוכים ביותר"



גם המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון, התייחסה לדבריו של טראמפ בנאום שנשאה בבוקר ואמרה שאין להאמין לשינוי האופי של טראמפ, וכי הוא גזען ושונא זרים. "טראמפ ניסה להיראות מיושב בשבועות האחרונים", אמרה קלינטון, "אבל כשאדם מראה את אופיו, האמינו לו. טראמפ הוביל את תנועת מפקפקי הלידה האמריקנית (של אובמה), במשך חמש שנים, ועדיין לא רואה בנשיא כאמריקאי. הוא פונה לזרמים הנמוכים ביותר, לגזענות ולשנאת האחר. אין טראמפ חדש ולא יהיה, הוא לא ראוי להיות נשיא".




לפני מספר ימים האשים טראמפ את קלינטון כי היא הייתה הראשונה להעלות את הנושא במהלך ההתמודדות שלה מול אובמה ב-2008, שם הועלתה הטענה על ידי אחד מעוזריה במסמך פנימי, ואף טען שהוא זה שסיים את הדיון בנושא. "הילרי והקמפיין שלה ב-2008 החלו את הדיון", אמר טראמפ, "אני סיימתי אותו", טען.