אחרי העימות מגיע הקרב על התודעה. הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, שני המועמדים לנשיאות, טוענים כי ניצחו בעימות הנשיאותי הראשון שנערך הלילה (שלישי) באוניברסיטת הופסטרה בניו יורק, ושניהם מסתמכים על סקרים שתומכים בעמדתם. על פי סקר שביצעה רשת CNN לאחר העימות, נקבע כי קלינטון ניצחה בעימות. 67% מהנסקרים ציינו שהמועמדת הדמוקרטית הרשימה יותר במהלך העימות, בעוד 27% אחוזים בלבד האמינו שטראמפ ניצח.

מנגד, רוב הסקרים מצביעים דווקא על ניצחון של טראמפ. בסקר של רשת CNBC, טענו 61% כי טראמפ ניצח בעימות, לעומת 39% בלבד שאמרו שקלינטון ניצחה. גם בסקר של העיתון TIME ידו של טראמפ על העליונה: 58% לעומת 42% למועמדת הדמוקרטית. 

המועמד הרפובליקני לא פספס את ההזדמנות והודה לתומכיו על הסקרים המחמיאים, תוך שהוא לא שוכח לעקוץ את CNN: "תוצאות נהדרות בסקרים (חוץ מב-CNN, שאני לא צופה בה), תודה אמריקה".

גם ברשתות החברתיות זכה העימות לתשומת לב גדולה. מטוויטר נמסר כי הוא היה האירוע הפוליטי הכי מצוייץ בהיסטוריה שלה. כ-62% מהשיחות בטוויטר היו על העימות. בפייסבוק, שמו של טראמפ הוזכר ב-79% מהשיחות, לעומת 21% שהזכירו את יריבתו קלינטון.

עם זאת, נראה כי התמיכה הלכה לכיוונה של מזכירת המדינה לשעבר. חברת ניתוח הנתונים ברשתות החברתיות Zoomph מסרה כי יחס הציוצים החיוביים על קלינטון עמדו על 1.5. מנגד, מספר הציוצים החיוביים על טראמפ היה שווה לציוצים השליליים נגדו. 

הנושאים שהוזכרו הכי הרבה בטוויטר היו הכלכלה, יחסי החוץ, אנרגיה וסביבה, טרור ונשק.

אחד הנושאים המרכזיים שעלו בעימות היה המלחמה בטרור. המנחה, לסטר הולט, שאל את השניים איך ימנעו תקיפות של דאעש בארצות הברית?
טראמפ: קלינטון מדברת על לחסל את דאעש, אבל החלל שהיא ואובמה גרמו בעיראק. ככה נוצר דאעש, לא היינו צריכים להיכנס, אבל איך שיצאנו משם היה נורא.
קלינטון: טראמפ תמך בתקיפה בעיראק, אבל את היציאה תכנן הנשיא בוש. בוא נחזור לשאלה, איך אנחנו מגנים על האנשים שלנו? אני גאה בתושבים שלנו, בניו יורק, במיניסוטה, עלינו לעשות כל מה שאנחנו יכולים בשביל לאסוף מודיעין מכל השותפים שלנו, עלינו לעבוד עם נאט"ו, עם חברות שלנו במזרח התיכון, הרבה מהן מוסלמיות וטראמפ העליב מוסלמים רבים. עלינו לשתף פעולה, לא להעליב אותם.
טראמפ: אנחנו עובדים איתם כל כך הרבה זמן ותראי את הבלגאן שהאזור נמצא, את הצלת את איראן. בקשר לנאט"ו, נשאלתי על הנושא והתלוננתי על זה שמדינות לא משלמות את המיסים שלהן, ואמרתי שנאט"ו יכולה לעבור מהעולם, וארבעה חודשים אחר כך הם התחילו להתמודד עם הטרור. אני תומך בנאט"ו, אבל היא חייבת לשתף איתנו פעולה. 

במהלך העימות נשאלו המועמדים על הכלכלה ויצירת מקומות עבודה. קלינטון תקפה את התוכנית הכלכלית של טראמפ וטענה שהיא תוביל לחוב, אבטלה ומיתון. טראמפ האשים את קלינטון בכך שהיא הייתה זמן רב בפוליטיקה ומעולם לא פעלה לשפר את מצב הפועל האמריקאי.

לאחר מכן עבר המנחה, לסטר הולט לנושא המעניין ביותר במערכת הבחירות: החזרי המיסים של דונלד טראמפ. עד כה, כל מועמד לנשיאות מאז 1976 שחרר את הצהרת המס שלו לעיון הציבור. טראמפ עדיין לא עשה זאת, וטוען שאין ביכולתו מכיוון שהוא נמצא תחת ביקורת של מס הכנסה, קלינטון האשימה את טראמפ שהוא מסתיר מהציבור עובדות שיציגו אותו באור רע.

טראמפ: "אני אשחרר את הדו"חות לאחר סיום ביקורת מס ההכנסה שלי, אבל פרסמתי את כל מה שצריך לדעת בעבר". 
הולט: "מס הכנסה אמרו שאין סיבה שלא תפרסם את המסמכים". 
טראמפ: "אומר זאת, המדינה שלנו במצב קשה. אני אשחרר את מסמכי המס שלי כשקלינטון תגלה את המיילים שלה".