אחרי העימות הסוער בין המועמדים לנשיאות, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, ייערך הלילה עימות נוסף בדרך לבית הלבן, אך הפעם בין שני המועמדים לסגנות, הרפובליקני מייק פנס והדמוקרטי טים קיין. אמנם העימות בין פנס לקיין לא צפוי להגיע לשיאים של העימות הנשיאותי, אך הוא בא בתקופה קריטית, בעיקר בעקבות השבוע הקשה שעבר על טראמפ. לעומת המועמדים לנשיאות, סגניהם המיועדים נחשבים כפוליטיקאים רגועים וחביבים, אשר חולקים ערכים רבים.



העימות בין קיין לפנס ייערך באוניברסיטת לונגווד שנמצאת בפארמוויל, וירג'יניה, במה שיהיה המפגש הישיר הרשמי היחיד בינם. במהלך העימות, השניים צפויים להתייחס פחות לענייני מדיניות ואף אחד לשני ויותר להתייחס למועמדים לנשיאות. קיין צפוי להתייחס לאופיו של טראמפ וקיין לכך שקלינטון לא תוכל להביא לשינויים מכיוון שהיא חלק מהמערכת.



אפקט העימות



העימות שנערך בסוף חודש ספטמבר בין קלינטון לטראמפ הוכרע, לפי רוב הסקרים והפרשנים, לטובתה של המועמדת הדמוקרטית. מרבית הסקרים הצביעו על עלייה בתמיכה בקלינטון, אשר העלתה באוב מספר נושאים כואבים בנוגע לעברו של טראמפ, בהם היחס המיזוגני שהפגין כלפי זוכת תחרות מיס יוניברס, אלישיה מצ'אדו, אותה הוא כינה "חזירה מגעילה" וגם התייחס למוצאה ההיספאני וקרא לה עוזרת הבית.



הילרי קלינטון ודונלד טראמפ בעימות הנשיאותי. צילום: רויטרס
הילרי קלינטון ודונלד טראמפ בעימות הנשיאותי. צילום: רויטרס



נושא נוסף שקלינטון העלתה בעימות ותפס תאוצה בשבוע האחרון הוא דוחות המס אותם טראמפ מסרב לחשוף. במהלך השבוע, פרסם עיתון הניו יורק טיימס את דוח המס של דונלד טראמפ משנת 1995, בו הוא דיווח על הפסדים של כמעט מיליארד דולר, הפסד שיכול היה לפטור את טראמפ מתשלום מיסים למשך כ-18 שנים. טראמפ לא הכחיש את העובדות, ואף דוברים מטעמו היללו את המהלך של טראמפ כ"גאוני".



העימות הבא בין שני המועמדים לנשיאות ייערך ב-9/10 ויוקדש לשאלות מהקהל והעימות האחרון בינם ייערך ב-19/10 ויהיה האירוע המשמעותי האחרון לקראת הבחירות עצמן, שייערכו ב-8 לנובמבר.