הקמפיין של טראמפ מתמוטט? ביקורת קשה מוטחת מכל עבר כלפי המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ, לאחר שנחשף סרטון מ-2005 בו המועמד מתייחס לאופן בו יוצר קשרים מיניים עם נשים, חלקן נשואות, במילים קשות ובתיאורים גסים. סגנו המיועד של טראמפ, מייק פנס, סרב להגן על דברי המועמד ואמר כי הוא מתפלל עבור משפחתו. "כאדם נשוי וכאב נפגעתי ממילותיו וממעשיו של טראמפ, כפי שהוא תיאר אותם בסרטון מלפני 11 שנים שפורסם אמש", אמר פנס בהצהרה כתובה, "אני לא עומד מאחורי הדברים שאמר ולא יכול להגן עליהם, אני שמח שהוא הביע חרטה והתנצל בפני העם האמריקאי. אני מתפלל עבור משפחתו ומודה על ההזדמנות שניתנה לו להסביר את שעל ליבו בעימות שייערך מחר".





אך התגובות השליליות לסרטון של טראמפ לא הסתכמו במילים בלבד. יושב ראש בית הנבחרים פול ראיין, אשר גם הוא חבר במפלגה הרפובליקנית, ביטל את הזמנתו של טראמפ לאירוע תמיכה שהוא ארגן במדינת וויסקונסין. בהתחלה נטען כי פנס יגיע לאירוע במקום המועמד לנשיאות אך הוא הודיע שאין בכוונתו להחליף את טראמפ. במקביל לכך הודיעו עורכי הדין של המפלגה כי בכוונתם לבדוק האם יש אופן חוקי להדיח את טראמפ מתפקידו כמועמד הרפובליקני. אך למרות הביקורת הקשה טראמפ נשאר בשלו והודיע כי אין בכוונתו לפרוש מהמירוץ. "לא אפרוש, לא פרשתי מדבר בחיי", אמר טראמפ בראיון שנתן לוושינגטון פוסט לאחר פירסום הסרטון המדובר, "אין סיכוי שאפרוש, והתמיכה שאני זוכה לה היא מדהימה".



גם יריביו למירוץ על המועמדות הרפובליקנית לנשיאות ביקרו את טראמפ. ג'ב בוש אמר כי כסב לשתי בנות, הוא לא מאמין שהתנצלות יכולה לכפר על דבריו של טראמפ והיחס המשפיל שהביע כלפני נשים. גם המועמד הרפובליקני הקודם לנשיאות, מיט רומני, שביקר את טראמפ לאורך כל הקמפיין תקף את יורשו וטען כי הוא מבייש את פני אמריקה בעולם. "להתחיל עם נשים נשואות? לתמוך בתקיפה מינית? מעשים דוחים שכאלו מבזים את נשותינו וילדותינו ומביישות אותנו בעולם", אמר.

"אני רוצה להחטיף לו אגרוף"


השחקן רוברט דה נירו פרסם סרטון תגובה לדברי טראמפ, שהפך ויראלי בו קרא לטראמפ "נוכל, כלב, וטיפש", דה נירו אף אמר כי ברצונו להחטיף אגרוף בפרצופו של טראמפ. "טראמפ לא יודע מה הוא עושה, הוא אדיוט, הוא בושה למדינה. זה כל כך מכעיס אותי שליצן כזה הגיע לאן שהגיע. הוא מדבר על כך שהוא רוצה להרביץ לאנשים? אני אשמח להחטיף לו אגרוף בפרצוף. האם זה מישהו שאנו רוצים כנשיא? אני לא חושב ככה, אם אכפת לכם מעתידכם, הצביעו לקלינטון", אמר דה נירו.



כזכור, בהקלטה הסביר טראמפ לחברו, שצילם אותו לצורך תוכנית בידור שלא שודרה, איך הוא "מחזר אחרי נשים". "האמת שניסיתי לשכב איתה", נשמע בהקלטה אומר טראמפ בלשון בוטה. "היא הייתה נשואה. התחלתי איתה כמו 'כלבה'". בהמשך נשמע המועמד הרפובליקני אומר "אני נמשך אוטומטית לנשים יפיפיות, אני פשוט מתחיל לנשק אותן. זה כמו מגנט. פשוט מתחיל, אפילו לא מחכה. וכשאתה כוכב, הן נותנות לך לעשות את זה. אתה יכול לעשות הכל. לתפוס אותן מהמפשעה". אפילו טראמפ הבין כי שערורייה זאת שונה מהשערוריות הקודמות שבהן היה מעורב ופרסם סרטון התנצלות חריג בעקבות ההדלפה. "שגיתי, אני מצטער. אף פעם לא אמרתי שאני אדם מושלם, אמרתי דברים שאני מתחרט עליהם" אמר.