סערת הקלטות מן העבר של דונלד טראמפ לא עוברת. ננסי אודל, האישה עליה דיבר טראמפ בקלטת, הגיבה הלילה (ראשון) לדברים ואמרה: "מעציב אותי שהערות כאלה עדיין קיימות בחברה. כששמעתי אותן אתמול אכזב אותי לשמוע כזאת החפצה של נשים. השיח צריך להשתנות כי אף אישה, אף אדם, לא צריך לסבול כאלה הערות בוטות, ולא משנה אם המצלמה מתעדת או לא. לכולם מגיע כבוד, ללא הבדל מין. כאישה שעבדה מאוד קשה כדי לבסס את הקריירה שלה, וכאם, אני מרגישה שאני חייבת להשמיע את קולי בתקווה שכחברה נשאף להשתפר". 


יותר ויותר בכירים רפובליקניים קוראים למועד לנשיאות לפרוש מן המירוץ. אם זאת, טראמפ כבר הבהיר כי אין לו כוונה לזוז הצידה והוא מתכונן לעימות שייערך הלילה (שני) בסנט לואיס.

בשיחה עם הוושינגטון פוסט, שחשף את הקלטת הראשונה, התייחס טראמפ לקריאות שיפרוש ולתמיכה שהוא מקבל, לדבריו. "אנשים מתקשרים ואומרים 'אל תחשוב אפילו לעשות כל דבר אחר חוץ מלהתמודד'", אמר. "אתה צריך לראות מה קורה. הסיפור האמיתי הוא שלאנשים אין מושג לגבי התמיכה שאני מקבל". 

לדבריו, הוא היה במצב הזה בעבר: "אני מבין את החיים ואיך להתמודד איתם. זה תמיד מעניין". 

בדבריו התייחס טראמפ גם ליריבתו, הילרי קלינטון, ואמר כי הוא מתמודד בגלל שהיא כל כך גרועה. "היא כל כך פגומה כמועמדת. אני לא יכול לומר את זה על אף מועמד אחר שהייתי רץ מולו, אבל התמודדות מולה היא הרבה יותר קלה, זה בטוח".
 
ההערות של טראמפ, שנשמע אומר את הדברים בהקלטה משנת 2005, עוררו, כאמור, ביקורת קשה בקרב בכירי המפלגה הרפובליקנית, שרבים מהם הסירו את תמיכתם בו. בין המבקרים הבולטים היה סגנו המיועד של טראמפ, מייק פנס, שסרב להגן על דברי המועמד ואמר כי הוא מתפלל עבור משפחתו. "כאדם נשוי וכאב נפגעתי ממילותיו וממעשיו של טראמפ, כפי שהוא תיאר אותם בסרטון מלפני 11 שנים שפורסם אמש", אמר פנס בהצהרה כתובה, "אני לא עומד מאחורי הדברים שאמר ולא יכול להגן עליהם, אני שמח שהוא הביע חרטה והתנצל בפני העם האמריקאי. אני מתפלל עבור משפחתו ומודה על ההזדמנות שניתנה לו להסביר את שעל ליבו בעימות שייערך מחר".

יו"ר בית הנבחרים, פול ריאן, אמר כי דבריו של המועמד לנשיאות "מחליאים" אותו וביטל הזמנה לטרמפ להופיע באירוע משותף. המועמד לנשיאות לשעבר, הסנאטור ג'ון מקיין משך את תמיכתו בטראמפ. "התנהגותו של טראמפ השבוע, שהסתיימה באמירות המבזות שלו כלפי נשים והתרברבותו על תקיפות מיניות, הפכו את האפשרות של תמיכה בו לבלתי אפשרית. 

גם מזכירת המדינה לשעבר, קונדוליזה רייס, ששירתה בממשל בוש, קראה לטראמפ לפרוש וכתבה בטוויטר: "די! דונלד טראמפ לא יכול להיות נשיא. הוא צריך לפרוש. כרפובליקנית, אני מקווה לתמוך במישהו שיש לו הכבוד ושיעור הקומה להתמודד על המשרה החשובה הדמוקרטיה הגדולה בעולם".

מנגד, למרות הביקורת, יש כאלה במפלגה הרפובליקנית שממשיכים לתמוך בטראמפ וקוראים לרפובליקנים להצביע לו כדי שהילרי קלינטון לא תיבחר לנשיאות. אחד מהם הוא נציג המפלגה בישראל, עו"ד מארק צל, שאמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל, כי "הציבור רוצה טראמפ. עם כל החסרונות שלו, מול קלינטון עם הכישלונות, השחיתות והשקרים שלה. לא רק אשתי, גם חמש הבנות שלי, כולנו מצביעים לו".