העימות השני בין דונלד טראמפ להילרי קלינטון בדרך לבחירות לנשיאות ארצות הברית, מיד אחרי חשיפת הקלטת בה מבזה טראמפ נשים. אולם נדמה שמהעימות עצמו טראמפ יצא מחוזק. "הוא בא מנקודת מוצא של שפל, ספינה שוקעת שכולם נוטשים אותה והצליח לייצב את הספינה והיה חזק מקלינטון", טען קווה שפרן, מומחה לשפת גוף, בשיחה עם ניסים משעל ודרור רפאל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM".



"הוא הכה, הוא תקף, הוא הצחיק, אבל זה כבר הפך להיות אימפולסיבי, אגרסיבי ולפעמים מוזר ומאוד לא נשיאותי. הקלטת הפילה אותו לקרשים, אבל הוא הפתיע, קם, תקף, אולי אפילו ניצח, שיפר את מקומו במרוץ, ייצב את הספינה השוקעת שלו, אבל גם אחרי העימות הלילה, הספינה של הילרי עדיין לפניו במרוץ לחדר הסגלגל".




שפרן, שמאמן פוליטיקאים ומנהלים להופעות בתקשורת, התייחס למשיכות של דונלד טראמפ באפו: "אפשר לקרוא לזה 'מבחן פינוקיו', וזה לא דבר שולי, כי בפעם שעברה הנגיעות שלו במיקרופון הפכו להיות ויראליות (ברשתות החברתיות). המשיכות באף החריפו, במיוחד בחלק הראשון שעוסק בקלטת. הוא לא הפסיק להסניף אוויר, מה שמעמיד בצורה מעט מגוחכת את ההתנצלות שלו על הדיבורים בקלטת, זה המשיכות באף, הוא לא נראה אמין". "כשהוא מושך באף הנחיריים שלו מתכווצים בצורה משעשעת", אבחן רפאל. "נכון", הסכים שפרן, "הוא לא סתם עשה את זה בהקשבה".



"היה כאן משהו שאני יכול לקרוא לו אולי מחול חרבות", הוסיף שפרן. "כנמר משחר לטרף, טראמפ עוקב אחרי הילרי לכל מקום שהיא הולכת אליו על הזירה. כמו חתול ועכבר. הוא כאילו היה הצל שלה. הוא נכנס לפריים גם כשהיא מדברת, עושה פרצופים מאחוריה. בהתחלה זה נראה רגיל. זה לגמרי מתוכנן. הוא רצה לערער אותה. להראות שהוא 'זכר אלפא' ששולט ביותר מרחב ולהקטין אותה. בהתחלה זה היה טוב והסיח את הדעת ממנה, אבל בשלב מסוים זה הפך להיות בולט, עד שזה הפך להיות מביך ומגוחך".



היה שלב שהוא עמד מאחוריה ונראה גדול והיא נראתה קטנה לפניו, מה שהזכיר את ביבי-בוז'י לפני הבחירות האחרונות


"נכון", הסכים שפרן, "אבל לאורך 90 דקות, צעדי הריקוד המוזרים הללו בכל פעם, זה כבר לא עבד. גם אל גור ניסה לעשות את זה לג'ורג' בוש הבן, ואז בוש עשה לו 'הלו', והוא נרתע לאחור. אז זה חצי עבד (לטראמפ). "הוא לא היה רחוק מלתת לה צ'פחה מאחור", אמר משעל. "אנחנו כבר יודעים למה הוא מסוגל עם נשים", הוסיף רפאל.



"צריך להסתכל על עוד שתי תמונות משמעותיות בעימות ומחוצה לו", הוסיף שפרן. "קודם על התמונה של ביל קלינטון. מואשם באונס, 70 מיליון אנשים רואים אותו יושב בקהל פגוע וסמוק ממבוכה. זה היה שווה אלף מילים. לידו הבת, צ'לסי, כמעט דומעת, והילרי עצמה רואים שהיא מתאפקת כדי לא להפגין את הלחץ והכאב מההאשמות. תמונה שנייה היא תמונת ארבע הנשים שיושבות ליד טראמפ. זה 'השפן מהכובע', שרגע לפני העימות טראמפ שלף.



"אל מול תמונת הקלטת הלוהטת הוא מציב לצדו ארבע נשים במסיבת העיתונאים, והן לידו אומרות, ביל קלינטון תקף אותנו, וגם הילרי. זה היה ספין תקשורתי אדיר, שניסה לייצר תמונת נגד לסרטון. אבל לדעתי זה לא היה מספיק חזק, כי זה לא הסיט עדיין את האש. כולם שואלים כמה הוא שילם להן וזה מחזור של חומרים נוספים".