המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, מכחיש את הטענות שפורסמו הלילה לפיהן הטריד מינית ארבע נשים. טראמפ צייץ היום (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו כי הסיפור שפורסם בניו יורק טיימס הוא "בדיה גמורה והמצאה מוחלטת שנכתבה על ידי אותם אנשים שכתבו את הסיפור הבדוי הקודם". ביחס לפרסום של כתבת המגזין "פיפל", כתב טראמפ: "למה הכותבת של המאמר בן 12 השנים לא הזכירה את התקרית בסיפור שלה? כי הוא לא קרה". 



כאמור, איל ההון השנוי במחלוקת במירוץ לבית הלבן עלה הלילה שוב לכותרות כשכלי תקשורת שונים בארצות הברית פרסמו גל טענות חמורות, לפיהן ארבע נשים הוטרדו מינית בעבר על-ידי המועמד הרפובליקני. תחילה ה'ניו יורק טיימס' פרסם טענות של שתי נשים ומיד לאחר מכן צצו שתי טענות נוספות בכלי תקשורת אחרים. אחת הנשים, ג'סיקה לידס בת ה-74, הופיעה בפני מצלמה וטענה כי במהלך טיסה לניו יורק לפני כ-36 שנים, טראמפ אחז בשדיה ואף הניח את ידו מתחת לחצאיתה.



מכחיש את הטענות, דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



"הוא היה כמו תמנון, ידיו היו בכל מקום, זו הייתה מתקפה", סיפרה. האישה השנייה, רייצ'ל קרוקס, סיפרה כי בשנת 2005 טראמפ נישק אותה בפה בניגוד לרצונה מחוץ למעלית במגדל 'טראמפ' שבמנהטן, שם עבדה כפקידת קבלה בחברה. ה'פאלם ביץ' פוסט' פרסם טענות של אישה נוספת, לפיהם טראמפ גישש וניסה לגעת בה בניגוד לרצונה במהלך קונצרט בשנת 2003. האישה, מינדי מק'גיליווארי בת ה-36, סיפרה כי העדיפה "לשמור על שקט" ולא לדווח על המקרה לרשויות. בנוסף, כתבת המגזין 'פיפל' נטאשה סטוינוף, סיפרה על מפגש שלה עם טראמפ ורעייתו מלאניה בשנת 2005. סטוינוף טענה שטראמפ הצמיד אותה לקיר ו"דחף את לשונו לתוך גרונה". מדוברות טראמפ נמסר למגזין כי "זה מעולם לא קרה, אין אמיתות לסיפור מפוברק זה".



המטה של טראמפ הכחיש כבר הבוקר באופן גורף את הטענות ויועץ בכיר בו איים בתביעת דיבה כנגד ה'ניו יורק טיימס'. "המאמר בדיוני לחלוטין, נעשה לטראמפ רצח אופי", טען יועץ התקשורת הבכיר שלו, ג'ייסון מילר, בהצהרה מיוחדת. כעת, כאמור, הגיב גם טראמפ עצמו לאישומים.


"יכול לתפוס נשים במפשעה": ההקלטה שחשפה יותר מידי


הטענות הקשות מתפרסמות לאחר שביום שישי האחרון נחשפה הקלטה ישנה של טראמפ, בה דיבר בבוטות וגסות כלפי נשים. בהקלטה משנת 2005, שפורסמה ב'וושינגטון פוסט', אמר טראמפ כי "כשאתה כוכב, הן נותנות לך לעשות את זה. אתה יכול לעשות הכל, לתפוס אותן במפשעה".

"האמת שניסיתי לשכב איתה", נשמע בהקלטה שגרמה לסערת ענק, "היא הייתה נשואה. התחלתי איתה כמו 'כלבה'". בהמשך נשמע המועמד הרפובליקני אומר: "אני נמשך אוטומטית לנשים יפיפיות, אני פשוט מתחיל לנשק אותן. זה כמו מגנט. פשוט מתחיל, אפילו לא מחכה".

הפגנה נגד טראמפ, ארכיון. צילום: רויטרס