נא להירגע, לא להיסחף. הודעת ראש הבולשת הפדרלית כי מתחדשת חקירה בפרשת המיילים של קלינטון היא מכה למועמדת הדמוקרטית, אבל לא אנושה. בכלל לא. זה בהחלט לא נעים, אבל לגמרי לא נורא. פרשנים ומומחים שהתראיינו בערוצי הטלוויזיה אפילו טענו אתמול כי ההחלטה לחדש את החקירה 11 ימים לפני הבחירות, כאשר במדינות אחדות כבר מתקיימת ההצבעה, היא יותר מבוכה ל־FBI.  



"להודיע ברבים על חקירה על סמך חומר שהגורם החוקר עדיין איננו מכיר ואיננו יודע מה תוכנו זהו תקדים חמור", אמרה מומחית לענייני משפט בראיון ל־CBS. "זה מהלך שגוי ומעוות כשרשות פדרלית מפגינה נוכחות בשלב קריטי של ערב הבחירות הנחשבות גורליות לעתיד ארה"ב, אמר פרשן בערוץ ציבורי. "זה אולי יעצור לרגע את הנהירה של צעירים ונשים למחנה תומכיה של קלינטון, אבל הכיוון לטובתה לא ישתנה".



עבור דונלד טראמפ הדיווח על חידוש החקירה היה בשורה טובה, אבל לא כזאת שתניב שינוי משמעותי בסיכוייו לנצח. בנאום שנשא בניו המפשייר נחפז טראמפ להתענג על הודעת ראש ה־FBI ג'יימס קומיי. "השחיתות של הילרי קלינטון", הצהיר, "היא בקנה מידה שלא ראינו מעולם".



אבל החקירה המתחדשת נגד קלינטון לא הפכה את טראמפ לדמות הראויה לכהונה בתפקיד העוצמתי ביותר בעולם החופשי, כשם שהיא לא הפכה את קלינטון למפסידה.



פרשת המיילים רודפת את קלינטון מאז שהצהירה על מועמדותה לנשיאות. זוהי פרשה שמזינה את הצד הלא־סימפטי בתדמית של המועמדת הדמוקרטית כפוליטיקאית ותיקה וממסדית, לא אמינה. אבל עד כה עלה בידיה של קלינטון לעקוף את הדימוי הלא־מחמיא הזה.



עובדה, שיעורי התמיכה במועמדותה לפי רוב הסקרים גבוהים והיא נהנית מיתרון מול היקף התמיכה בטראמפ. גם אחרי סקרים אחדים, שתוצאותיהם פורסמו בימים האחרונים ולפיהם חל כרסום ביתרון שלה, קלינטון עדיין מובילה במספר התומכים בה בגוף האלקטורי הבוחר בנשיא. גם העובדה שהחקירה המחודשת צפויה להימשך חודשים ארוכים משחקת לידיה. "העם האמריקאי זכאי לדעת את כל העובדות", אמרה בנאום בחירות באיווה.



טראמפ ינצל בימים הקרובים את חידוש החקירה כדי להלום שוב ושוב באמצעות הגידוף האהוב עליו: "הילרי קלינטון הנוכלת". אבל זו סיסמה כל כך חבוטה ומשומשת, שרק תשכנע את המשוכנעים שכבר שמעו אותה מפיו עשרות פעמים. לעומת זאת, ההתפתחות הזו צפויה למנף את הלכי הרוח בקרב מחנה אוהדיה של קלינטון ולהעצים את המוטיבציה של תומכיה לפעול לקידום ניצחונה בבחירות.



מה שהמרוץ המטורף הזה הוכיח הוא שגילויים מביכים, הצהרות הזויות ומעידות מבישות בשני הקמפיינים באים בקצב מהיר, מקבלים חשיפות באמצעי התקשורת, מעוררים פולמוסים, מעסיקים פרשנים ומופיעים בשאלונים של הסוקרים, אבל בסופו של יום נשכחים, מתאדים ולא משאירים רושם.