הבחירות בארצות הברית חוזרות להיות צמודות: סקר ארצי חדש שפורסם היום (ראשון) בארצות הברית מעניק למועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון, יתרון של אחוז אחד בסקרים, זאת לאחר שכבר הובילה במעל ל-10 אחוזים בשבועות האחרונים. הסקר מגיע יומיים לאחר שג'יימס קומיי, ראש הבולשת האמריקאית (ה-F.B.I.), חשף כי הוא פותח מחדש את את החקירה בנושא האי-מיילים האבודים שהחזיקה קלינטון בעת ששירתה כמזכירת המדינה בממשל אובמה בין השנים 2008 ל-2012, ולא דיווחה על כך כראוי. בסקר עולה גם כי שליש מהנשאלים ציינו שהודעת קומיי מפחיתה מרצונם להצביע לקלינטון.



כזכור, במכתב ששיגר קומיי למנהיגים בסנאט ובקונגרס ביום שישי, הוא פירט כי ההחלטה על פתיחת החקירה מחדש לאור ממצאים חדשים שנמצאו כחלק מחקירתו של חבר הקונגרס הדמוקרטי לשעבר אנתוני וינר, שאשתו משמשת כעוזרת האישית של קלינטון. יצוין כי החקירה נגד וינר מנוהלת בחשד ששלח טקסטים מגונים לקטינה.



אנתוני וינר ואשתו הומה אבדין. צילום: רויטרס
אנתוני וינר ואשתו הומה אבדין. צילום: רויטרס



במטה קלינטון קיבלו את הודעת ה-F.B.I. בהלם. "זה כאילו משאית סמי-טריילר נכנסה בנו, וזו הפכה להסחת דעת ענקית בזמן הכי גרוע האפשרי", אמרה ל"ניו יורק טיימס" דונה ברזיל, ראש הוועדה הדמוקרטית הלאומית ואחת ממקורביה הבכירים של קלינטון. "הקמפיין מנסה לחתוך דרך רעשי-הרקע בצורה הטובה ביותר האפשרית. אנחנו לא רוצים שזה יוציא אותנו מהמשחק שלנו. ממש לפני הבחירות, אנחנו מוצאים את עצמנו אומרים לבוחרים, 'תתמקדו, תשאירו את עיניים שלכם על הפרס'".



לעומת ההלם במטה הדמוקרטי, יריבה של קלינטון דונלד טראמפ עט על הפרשייה החדשה כמוצא שלל רב. “ה-F.B.I. עכשיו שלח הודיע שהם גילו אי-מיילים חדשים הנוגעים לחקירת קלינטון והחליט לפתוח שוב את החקירה נגדה", אמר טראמפ עם פרסום הודעת הבולשת, "היא סיכנה את בטחונה של אמריקה. השחיתות של הילרי שוברת שיאים אי פעם אסור לנו לתת לה להיכנס לבית הלבן. יש לי כבוד רב לכך שזרועות החוק הודו באומץ על כך שהם טעו ופועלות לתקן. זה היה עיוות דין שהציבור האמריקאי ידע וכולנו מקווים שהדבר הזה יתוקן".