חקירת המיילים של הילרי קלינטון: ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח אתמול (ראשון) כי סוכנים פדרלים נערכים לבדיקת 650 אלף מיילים שנמצאו על מחשבו של חבר הקונגרס לשעבר אנתוני ווינר, הפרוד של הומא אבדין, יועצת קרובה לקלינטון. המיילים המדוברים נשלחו מהשרת הפרטי בו קלינטון השתמשה בזמן שהייתה מזכירת המדינה, זאת לפי מקורבים לחקירה. הראיות הפוטנציאליות גורמות למתחים במשרד המשפטים ובבולשת בעניין הדרך הטובה ביותר לחקור את קלינטון.



ייקחו לפחות מספר שבועות על מנת לקבוע מספר דברים: האם המיילים קשורים לענייני עבודה מהתקופה בה אבדין וקלינטון עבדו במחלקת המדינה; כמה מהם הם עותקים של מיילים שנבדקו כבר על ידי הבולשת, והאם הם כוללים מידע מסווג או ראיות חדשות הרלבנטיות עבור פרשת המיילים. ה-FBI נאלץ להמתין לצו בית משפט שהתקבל הלילה על מנת להתחיל בסריקת המיילים מפני שם נחשפו במהלך חקירה של ווינר, הנחשד בשליחת הודעות מיניות לקטינה. המיילים נמצאו בעת שהבולשת סרקה את הלפטופ שלו בחיפוש אחר פורנו של ילדים. 



ההודעה לגבי החקירה המחודשת, שמסר ראש הבולשת ג'יימס קומי ביום שישי, חשפה כי ישנם חילוקי דעות עמוקים בבולשת בעניין היחס הראוי לקלינטונים והדרך בה יש לנהל את החקירה במהלך קמפיין הבחירות.



העיסוק בגילוי החדש החל בתחילת אוקטובר כאשר עודכן אנדרו מק'קייב, סגן ראש הבולשת, עודכן כי במהלך חקירת החשדות נגד ווינר התגלו 650 אלף מיילים שקשורים לפרשת קלינטון. רבים מהם היו מהחשבונות של אבדין. האימיילים מכסים תקופה של מספר שנים וכאמור נמצאים על לפטופ שלא היה חלק מהחקירה המקורית. קומי, ראש הבולשת, עודכן בעניין רק ביום חמישי האחרון, ויידע את הקונגרס יום לארח מכן, במהלך שייתכן שיהיו לו תוצאות הרסניות. במשרד המשפטים הזהירו אותו כי עדכון הקונגרס מהווה הפרת המדיניות בעניין פעולות שיכולות לעוות את הבחירות. גם מנהיג הדמוקרטים בסנאט, הארי ריד, האשים אותו ב"סטנדרט כפול" וביחס סלקטיבי לפרסום המידע.



בתוך כך, סקר של ABC ניוז והוושינגטון פוסט מראה כי בצל ההתפתחות בפרשת המיילים נעלמה ההובלה של קלינטון וישנו פער של אחוז אחד בלבד בינה לבין טראמפ: 46 נקודות למועמדת הדמוקרטית מול 45 נקודות למועמד הרפובליקני. בפער כה קטן מספר הקולות שיגרפו מועמדים גארי ג'ונסון וג'יל סטיין יכול להשפיע על הבחירות. כשליש מהמצביעים הפוטנציאלים טענו כי יש סיכוי נמוך יותר שיצביעו לקלינטון בגלל ההתפתחויות החדשות בפרשת המיילים. עםז את, קלינטון מובילה על טראמ בשני תחומים חשובים : היא נתפסת כמתאימה יותר לשרת כנשיאה מאשר טראמפ, ונתפסת כבעלת קווי אופי מוסריים יותר.