המרוץ לנשיאות ארצות הברית מגיע אל השבוע האחרון, כשההודעה על פתיחת חקירת ה-FBI נגד הילרי קלינטון הופכת אותו לצמוד מאוד. דוקטור שרון הלוי, ראש התכנית ללימודי נשים ומגדר באוניברסיטת חיפה, שחוקרת את הקריירה של קלינטון, הודתה בשיחה עם גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", שהמצב של המועמדת הדמוקרטית בעייתי.



"האמריקאים אומרים שזו אחת ממערכת בחירות בהן הבחירה היא בין שני מועמדים, שהם לא יכולים לסבול יותר מדי", אמרה. "בעיני האמריקאים לא ברור מה יותר טוב, אבל טראמפ הוא באמת סכנה. החשש הוא שהרבה אנשים לא ייצאו מהבית להצביע ומי שירוויח מהתופעה הזו הוא טראמפ, שיש לו מצביעים בעייתיים בלשון המעטה. יש לו 'קהל שבוי' שנעשה יותר ויותר אנטישמי, לתשומת לב הישראלים שבשמחה רבה אומרים כמה טראמפ נפלא. בעצרת בחירות שלו הקהל עמד וצעק 'ג'ו אס איי' במקום 'יו אס איי' ושלחו מכתבי נאצה לעיתונאים יהודים".




גזית התעמת עם ד"ר הלוי סביב דמותה של קלינטון והתנהגותה מול בעלה בפרשת מוניקה לוינסקי. "לא הייתי מצביע לאישה שלא עמדה לצד הקורבן כשבעלה התעלל בילדה בת 19", אמר גזית. "היא לא יכלה לנצח בסיפור הזה", השיבה ד"ר הלוי. "אם היא הייתה נשארת אתו, והיא נשארה אתו, אז היא לא בסדר. הייתה יוצאת נגדו, אז היא גם לא בסדר. זה לא משנה. היא עמדה לצדו. יש נשים שנשארות לצד הבעל שלהן כי הזהות שלהן כרוכה בזהות שלו וזה עניין פסיכולוגי".



"גם העוזרת של הילארי, הומה אבדין, למה לעזאזל, אישה חכמה, מבריקה, שנראית עשר, לא מעיפה את האידיוט הזה (אנתוני ווינר, בעלה לשעבר)", הוסיפה ד"ר הלוי. "אבל גם אם היא הייתה עוזבת אותו באותו רגע היו כאלה 'נשמות טובות' שאמרו, אתם רואים, כל מה שאכפת לה זה האינטרסים הפוליטיים שלה, היא עושה קריירה אצל הילארי והיא עוזבת. יש בארה"ב מספיק כאלה שהיו אומרים את זה".



גזית אמר: "אם הייתי אמריקני לא הייתי יוצא מהבית להצביע לאחת מדתי הדמויות המשונות האלה. טראמפ הוא בדיחה גרועה", והד"ר סיכמה: "לו הייתי אזרחית האמריקנית, בין שתי הברירות, הייתי מצביעה לקלינטון. זה לא שהיא חפה מטעויות. ממש לא. צריך לסתום את האף חזק".