ה-FBI החליט לפרסם מסמכים חדשים הנוגעים לביל קלינטון, והצעד נתקל בכעס רב במפלגה הדמוקרטית ובתמיהה. המסמכים, שהועלו כבר אתמול לרשת אך זכו לתהודה רק הערב (שלישי) לאחר שהבולשת פרסמה ציוץ אודותם בעמוד טוויטר שלה, נוגעים לבדיקה שערך הארגון בנושא חנינה מעוררת מחלוקת שנתן קלינטון בהיותו נשיא ב-2001. החנינה ניתנה למארק ריץ', בעלה של תורמת מרכזית של המפלגה הדמוקרטית, ובדיקת ה-FBI העלתה כי קלינטון לא ביצע דבר פסול במסגרתה. 

מדובר על 130 מסמכים, שנחשפו כביכול עקב בקשת "חופש המידע" של אזרחים."היעדרו של דד ליין להתדיינות משפטית של חוק חופש המידע זה דבר מוזר", אמר יועץ התקשורת של המטה, בריאן פאלון. "האם ה-FBI יפרסם מסמכים על האפליה של טראמפ בתחום הנדל"ן בשנות השבעים?". ביקורת רבה מתמקדת בכך שהמסמכים ששוחררו כעת עוסקים מסיבה כלשהי רק בתחילת החקירה, ולא מציגים את סיכומה המוצא אותו חף מפשע. מה-FBI נאמר כי שאר המסמכים אמורים להיות משוחררים באוסף נוסף בעתיד, מבלי לציין מועד ספציפי. כזכור, ראש הבולשת, ג'יימס קומי, המזוהה כרפובליקני, הודיע בשבוע שעבר כי הוא מחדש את חקירת קלינטון בנוגע לתיק הדוא"ל המסווג שאחסנה על שרת פרטי. דמוקרטים מאשימים את קומי בהפרת הנורמה של משרד המשפטים הדורשת שלא יפורסם מידע חדש על מועמדים שעשוי להשפיע על הבחירות בשישים הימים שקודמים ליום הבחירות. 

ביל קלינטון. המסמכים שה-FBI פרסם "מדלגים" על המסקנה שלא עשה דבר פסול. צילום: רויטרס
בתוך כך, דווח ב-CNN טוען כי סביר שה-FBI  לא יספיק לעבור לפני הבחירות על כל המיילים החדשים שנבדקים במסגרת פתיחת תיק החקירה. העבודה על מצבור המיילים החדשים שנחשפו נעשית תוך שימוש במנועי חיפוש מתוחכמים של הבולשת, אך דורשת לפי הדיווח עבודה אנושית בהיקפים נרחבים – שלא תוכל להיות מושלמת תוך הגעה למסקנות לפני יום הבחירות, בשמיני בנובמבר. לפי הדיווח, בכירים בבולשת נפגשים תדיר בימים האחרונים כדי לדון באפשרות של חשיפת עוד מידע על החקירה המחודשת. 

הממשק האחרון בין ה-FBI  לבחירות מעורר ביקורת אדירה בקרב גורמים ליברליים ותומכי קלינטון בארצות הברית. ה"ניו יורק טיימס" פרסם בהרחבה היום השוואות של ג'יימס קומי לראש ה-FBI המיתולוגי והידוע לשמצה ג'יי אודגר הובר, והציג את קומי כראש הבולשת הראשון מאז הובר שמואשם בהתערבות בבחירות. במטה קלינטון נוקטים אסטרטגיה מפורשת של תקיפה נרחבת ומסיבית של קומי. 

ראש ה-FBI ג'יימס קומי. מושווה לג'יי אדגר הובר. צילום: רויטרס
בפרט, בסביבת קלינטון אמרו אתמול כי קומי הכריז על פתיחת חקירה המחודשת נגד קלינטון אבל לא מודיע על בדיקות אחרות שהוא מבצע לכאורה נגד טראמפ, בפרט על קשר אפשרי שלו לרוסיה ולפריצות שלה למחשבים דמוקרטיים. "יש פה סטנדרט כפול והם צריכים להסביר אותו", אמר אתמול המועמד של קלינטון לסגן הנשיא, טים קיין. רובי מוק, מנהל הקמפיין, אמר כי "הסטנדרט הכפול פשוט מעורר תדהמה".