המודיעין האמריקאי חושש מפני מתקפת טרור של ארגון הטרור אל קאעידה שיבוצע יום לפני מועד הבחירות בארצות הברית ב-8 בנובמבר, כך דווח היום (שישי) בחדשות CBS. על פי הדיווח מקורות מסרו לחדשות CBS כי המודיעין האמריקאי בוחן יחד עם כוחות הנלחמים בטרור, התראות הנוגעות לאיום פוטנציאלי הכולל פיגועים אפשריים בשלוש מדינות.



בהתאם למידע שנמסר לרשת החדשות, על הכוונת נמצאות ניו יורק, טקסס ווירג'יניה. עם זאת לא צוינו יעדים ספציפיים באותן מדינות. הרשויות בארצות הברית לוקחות ברצינות את האיומים, זאת למרות שמהימנות הדיווחים עדיין נבדקת וטרם אומתה.



בכיר בלשכת החקירות הפדרלית (FBI) אמר כי "קהילות האבטחה עומדות על המשמר כדי להתגונן מפני מתקפות בארצות הברית. ה-FBI פועל בשיתוף פעולה עם הגורמים השונים כדי לבצע הערכות מודיעין על בסיס יומיומי, לזהות ולסכל כל איום פוטנציאלי על ביטחון הציבור". יש לציין כי איומים בדבר מתקפת טרור גוברים במהלך חגים ובעת אירועים גדולים כגון בחירות. על רקע זה נערכים בארצות הברית לתרחישים אפשריים.



 הצבעה מוקדמת בארצות הברית. צילום: רויטרס
הצבעה מוקדמת בארצות הברית. צילום: רויטרס



יתרון קל לקלינטון


בתוך כך בסקר משותף של רשת ABC והוושינגטון פוסט, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, מחזיקה ביתרון קל של שלושה אחוזים על פני יריבה הרפובליקני, דונלד טראמפ. קלינטון גורפת 47 אחוזי תמיכה בעוד שטראמפ מחזיק ב-44 אחוזים.



בינתיים טראמפ יכול לנשום מעט לרווחה; האישה שהתלוננה כי אנס אותה ב־1994, כאשר הייתה בת 13 בלבד, במסיבה בביתו של המיליארדר ג'פרי אפשטיין, החליטה לחזור בה מהחשיפה במסיבת עיתונאים אמש.



עורכת דינה של האישה שזכתה לכינוי "ג'יין דו", ליסה בלום, סיפרה כי האישה החליטה להישאר אלמונית לאחר שקיבלה איומים קשים על חייה וחששה לחשוף את עצמה בפומבי.



טראמפ ניצל את הימים האחרונים של הקמפיין כדי לבוא חשבון עם כלי התקשורת בארצות הברית, והאשים אותם בחוסר יושרה מקצועית.



מן העבר השני, פרשת האי־מיילים של קלינטון מוסיפה לעורר הדים ולהטריד את ראשי הקמפיין שלה. רשת פוקס ניוז ציטטה אתמול שני מקורות המעורבים בחקירה, ולפיהם "יש סיכוי של 99% כי עד חמש סוכנויות ביון זרות הוציאו אי־מיילים מתיבת הדואר הפרטית של קלינטון". המקורות הוסיפו כי החקירה "קיבלה עדיפות גבוהה מאוד" בשל החשש כי גורמי ביון זרים הצליחו להניח ידיהם על מידע מסווג.



קלינטון וטראמפ. צילום: רויטרס
קלינטון וטראמפ. צילום: רויטרס



"חשפה מידע לאויבינו"


יו"ר הוועדה לביטחון המולדת מייקל מקקאול כינה את הטיפול של קלינטון באי־מיילים "בגידה". בראיון לתוכנית הבוקר של פוקס ניוז האשים אותה מקקאול כי היא "חשפה מידע לאויבינו. ליריבים שלנו יש המידע המאוד רגיש הזה. לעניות דעתי, בכל הכנות, זו בגידה".



טראמפ, מצדו, מיהר לנצל את הדיווח החדש וטען כי החקירה המחודשת תסתיים בכתב אישום נגד קלינטון. ואם אין די בכך, מסמכים חדשים שנחשפו באתר וויקיליקס מוכיחים כי פקידים בכירים במחלקת המדינה סייעו לראשי הקמפיין של קלינטון להתמודד עם פרשת האי־מיילים ועם כלי התקשורת ודעת הקהל בארה"ב. תכתובות פרטיות שנמצאו בתיבת הדואר של ג'ון פודסטה, מנהל הקמפיין של קלינטון, מעידות כי אנשי מחלקת המדינה סייעו לראשי הקמפיין לגבש תגובה רשמית לפרסום של ה"ניו יורק טיימס" שחשף את הפרשה. דוברת מחלקת המדינה דאז, ג'ן פסאקי, עבדה עם יועצי קלינטון יחד כדי לנסח תגובה לפרסומים.