בשורה מעודדת להילרי קלינטון לקראת יום הבחירות: כעשרה ימים אחרי שמנהל הבולשת הפדרלית, ג'יימס קומי, זעזע את מערכת הבחירות עם הודעתו על הפתיחה המחודשת של החקירה בפרשת המיילים, הודיע הערב (ראשון) קומי שאין מקום לשנות את ההמלצה שלא להעמיד לדין את מזכירת המדינה לשעבר בפרשת המיילים

במכתב ששלח לחברי קונגרס, ציין קומי כי אנשי הצוות "עבדו מסביב לשעון כדי לעבד ולבחון את הכמות העצומה של מיילים" שהתגלו במחשבו של אנתוני וינר, בעלה בנפרד של העוזרת הקרובה של קלינטון, הומה אבדין. אחרי שבדקו את כל המיילים שהגיעו מקלינטון או נשלחו אליה, הם קבעו כי "אין שינוי במסקנות שהצגנו בחודש יולי בנוגע לקלינטון". "אני מודה מאד למקצוענים ב-FBI שעשו כמות יוצאת מן הכלל של עבודה באיכות גבוהה בפרק זמן קצר", כתב קומי. 

מנהלת התקשורת של מטה קלינטון, ג'ניפר פלמיירי, מיהרה להכריז בעקבות הודעת ה-FBI, כי "אנחנו שמחים שהעניין הזה נפתר". ואילו דונלד טראמפ, שכצפוי, לא אהב את ההחלטה, אמר כי "הילרי קלינטון מוגנת על ידי מערכת מושחתת".

לפני ארבעה חודשים בדיוק, הודיע קומי כי בתום חקירה מקיפה של השימוש שעשתה קלינטון בשרת דואר פרטי בניגוד לנהלים בעת שכיהנה כמזכירת המדינה, הוחלט שאין ראיות למעשים פליליים ועל כן אין מקום להעמיד את המועמדת הדמוקרטית לדין בבית משפט פדרלי. עם זאת, הוא מתח ביקורת על התנהלותה "חסרת האחריות" של קלינטון והבהיר כי "אין לנו ביטחון שהדליפה הזו אינה בעלת השלכות על הביטחון הלאומי של המדינה".

הרפובליקנים מחו על סגירת התיק, כאשר דונלד טראמפ האשים כי מדובר בתוצאה של דיל שסגרה שרת המשפטים והתובעת הכללית, לורטה לינץ', בפגישה סודית שקיימה עם הנשיא לשעבר, ביל קלינטון. טראמפ המשיך להשתמש בטיעונים כי קלינטון העלימה במכוון עשרות אלפי מיילים ובעימות השני ביניהם הכריז כי היא "צריכה ללכת לכלא".

אולם לפני כעשרה ימים השתנתה המגמה, כאשר קומיי הודיע כי החקירה נפתחת מחדש אחרי שהתגלו מיילים בלתי מוכרים במסגרת חקירה נפרדת. בתוך זמן קצר התברר כי מדובר במאות אלפי תכתובות שנמצאו על המחשב ששימש את וינר, אשר חשוד בשליחת הודעות טקסט מיניות לנערה בת 15.

הרפובליקנים מיהרו לשבח את התנהלותו של קומי, בעוד הדמוקרטים מתחו ביקורת עליו ביקורת נוקבת והאשימו אותו כי הוא פעל בניגוד לחוק וכי הודעתו נועדה להשפיע על תוצאות הבחירות. הנשיא ברק אובמה הכריז כי חקירות אינן יכולות להתבסס "על רמיזה והדלפות, אלא על בסיס החלטות מבוססות", בעוד המועמד לסגן הנשיא טים קיין האשים כי "יש אנשים בתוך ה-FBI שעסוקים באופן פעיל בניסיון לסייע לקמפיין של טראמפ".