המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב להודעת ראש ה-FBI ג'יימס קומי כי אין מקום להגשת כתב אישום נגד המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון על פרשת המיילים. בנאומו בוירג'יניה אמר טראמפ: "אי אפשר לעבור על 650 אלף מיילים בשמונה ימים, פשוט אי אפשר". לדבריו, "קלינטון אשמה. היא יודעת את זה, ה-FBI יודע את זה והעם יודע את זה. העם יודע את זה והוא יעשה צדק בקלפיות". טראמפ הוסיף כי ה-FBI לא ייתן לקלינטון לברוח מ"הפשעים" שעשתה.



הרפובליקנים הגיבו בזעם להודעת ה-FBI: ניוט גינגריץ' דובר הקונגרס לשעבר אמר כי "החורבן של ג'יימס קומי מגיע מתוך השפעה של לחץ פוליטי, זה כואב ויש כאן הרבה סתירות". מייק פנס, המועמד של טראמפ לתפקיד סגן הנשיא, דחה את פסק הדין של ראש ה-FBI ואמר כי "מדובר בטיפול לא נכון של חשיפת מידע מסווג - זה פשע". הוא הוסיף כי "ביום הבחירות נסגור את ספר ההיסטוריה של הקלינטונים אחת ולתמיד".



יושב ראש הוועדה הלאומית הרפובליקנית ריינס פריבוס אמר כי ההחלטה לא תשנה שום דבר אך אסור להרפות: "כל זה לא משנה את העובדה כי ה-FBI ממשיך לחקור את קרן קלינטון על שחיתות בזמן כהונתה של קלינטון כמזכירת המדינה". פריבוס הוסיף כי "קלינטון לא צריכה להיות נשיאה".



קלינטון ממשיכה כרגיל


הילרי קלינטון החליטה להתעלם מההודעה של ה-FBI ולהמשיך את העסקים כרגיל, למרות זאת, צוותה בירך על ההודעה: "אנחנו שמחים שהעניין הזה ייפתר". כך אמרה מנהלת התקשורת של קלינטון, ג'ניפר פלמיירי.



הילרי קלינטון בכנס בחירות בניו המפשייר. צילום: רויטרס
הילרי קלינטון בכנס בחירות בניו המפשייר. צילום: רויטרס



דמוקרטים בכירים מסרו בתגובה להודעת ה-FBI כי זה "מדגיש את חוסר האחריות של קומי" בדבר ההודעה הראשונה שמסר עשרה ימים לפני הבחירות כי תיפתח חקירה. לדבריהם, מדובר בהפרה של החוק האוסר מעורבות במערכת הבחירות.



במכתב ששלח לחברי קונגרס, ציין קומי כי אנשי הצוות "עבדו מסביב לשעון כדי לעבד ולבחון את הכמות העצומה של מיילים" שהתגלו במחשבו של אנתוני וינר, בעלה בנפרד של העוזרת הקרובה של קלינטון, הומה אבדין. אחרי שבדקו את כל המיילים שהגיעו מקלינטון או נשלחו אליה, הם קבעו כי "אין שינוי במסקנות שהצגנו בחודש יולי בנוגע לקלינטון". "אני מודה מאד למקצוענים ב-FBI שעשו כמות יוצאת מן הכלל של עבודה באיכות גבוהה בפרק זמן קצר", כתב קומי.