יום לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית התעמתו הבוקר (שני) בתוכניתו של גבי גזית ב-"103FM" יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל, עורך הדין מארק צל, שייצג את דונלד טראמפ ומנהלת הקמפיין של הילרי קלינטון בישראל, טלי זינגר. השניים ניסו לשכנע את גזית במי הכי כדאי לבחור. "הילרי קלינטון היא המועמדת הכי מתאימה להיות נשיאתארה"ב", טענה זינגר: "יש לה הכי הרבה ניסיון. היא מבינה את היכולות וההזדמנויות, מבינה במדיניות חוץ ופנים ובמילים של ברק אובמה עצמו, היא הכי מוכנה להיות נשיאה, אי פעם".


"
גם לישראל היא עדיפה", טענה, "היא מבינה את המורכבות של המזרח התיכון, אוהבת ומחויבת לישראל, ידידה שלה כבר שלושים שנה, שעושה את מה שהיא אומרת שתעשה. ומצד שני יש בן אדם שלפני כמה חודשים אמר שהוא יהיה ניטראלי". גזית ציין שטראמפ הבטיח להעביר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים. "מועמדים רפובליקנים אומרים את זה כבר הרבה שנים. אין שום סיבה לחשוב שמה שהוא אומר זה מה שהוא יעשה", ענתה זינגר.

צל השיב לה: "להגיד על קלינטון שהיא טובה לישראל זה בולשיט. בכל פעם שרצו לסגור מרפסת בירושלים, היא עשתה הכל כדי לבייש את ראש הממשלה (נתניהו). המועמד שלה לסגן הנשיא, טים קיין, יצא מהאולם בנאום (של נתניהו) שניסה לשכנע את הציבור האמריקני שלא לתמוך בהסכם הגרוע עם אירן. המצב במזרח התיכון הוא תוצאה של מדיניות אובמה וקלינטון. סוריה, אירן, תימן, לוב, מצרים, טורקיה, עיראק. שלא נדבר על רוסיה, סין ושאר העולם. זו המדיניות של הדמוקרטים ולכן הציבור לא רוצה אותם. לקלינטון יש המון ניסיון, אבל כל דבר שהיא נגעה בו הסתיים בכישלון".

"הבחירות האלה הן על ניקיון הממסד וקלינטון מייצגת את הממסד עם כל השחיתות", הדגיש צל. "טראמפ הוא היחיד שבא מחוץ לפוליטיקה והוא יכול לשנות את המצב. הציבור בארה"ב רוצה ניקיון בוושינגטון ויש רק אחד שכול לעשות את זה. קלינטון נכנסה ללוב כדי לקדם את הקריירה שלה. הייתה השחיתות בקרן של קלינטון ויש את כל השקרים שלה, והשקרים על השקרים, וחקירות ה-FBI שעדיין קיימות נגדה. אובמה והתובעת הכללית לורטה לינץ' הפעילו לחץ אדיר על ראש ה-FBI קומי שיחזור בו. הרי לקח להם שנה וחצי לבדוק 50 אלף אי-מיילים, אז פתאום הם בדקו 650 אלף בשמונה ימים? נו, באמת. כולם יודעים שזה בלוף, הציבור זועם על זה וזה יחזור כבומרנג".

זינגר טענה: "הבלוף האמיתי לגבי האי-מיילים הוא הבלוף של ראש ה-FBI מלפני שבוע. קלינטון השיגה הפסקת אש בין ישראל לחמאס, שלדברי מערכת הביטחון הישראלית הצילה חיי ישראלים. אותו הדבר לגבי ההסכם עם אירן. כמזכירת המדינה היא פעלה מול המזרח התיכון תחת נשיא שהיה מאוד מעורב במדיניות. אבל היא רואה את הדברים אחרת והחזון שלה אחר (משל אובמה) לגבי התפקיד של ארה"ב במזרח התיכון ובעולם בכלל". צל תקף: "הפסקת האש עם עזה היא ההישג המשמעותי שלה? איזה קשקוש. ומה הישראלים חושבים על הפסק האש הזו? ומה הם חושבים על ההסכם הנורא עם איראן? זה קלינטון. מה הם אומרים על רוסיה, שמעבירה נשק גרעיני לגבול פולין?". "הרוסים הם החברים הכי טובים של טראמפ", ענתה זינגר.

צל סיכם: "לציבור בארצות הברית ברור שעם כל החסרונות של טראמפ ועם כל ההתגייסות של התקשורת להשמיץ אותו, המצב בסקרים הוא תיקו, או שהוא מוביל במדינות מתנדנדות". גזית אמר שאולי מדובר בתעודת עניות לאמריקנים שבריון כמו טראמפ עשוי להיבחר לנשיאות. "אתה קורא לו בריון ולא קורא לה פושעת", אמר צל. "העובדות הן שהוא בריון והיא לא פושעת", השיבה זינגר, והוסיפה: "עובדת היותה אישה לא אמורה לשנות. לא בשביל זה מצביעים. זה נחמד לשמש דוגמה לנשים ובנות שהכל אפשרי, אבל יותר חשובים הם הניסיון, השיקול דעת, ההבנה שלה, וההבנה של חשיבות הפרטים והעובדות".

"גבי גזית", כל בוקר ב-10:00 ב-103FM

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו